آیا ژاپن برای حفظ المپیک عمدا در مبارزه با کرونا کوتاهی کرد؟

به گزارش تور فرانسه، این روزها شایعاتی درباره پنهان کردن عمدی آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن توسط دولت این کشور به دلیل بازی های المپیک به گوش می رسد.

آیا ژاپن برای حفظ المپیک عمدا در مبارزه با کرونا کوتاهی کرد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تایمز ژاپن، پیش از به تعویق افتادن المپیک به نظر می رسید ژاپن باوجود درگیری شدید کشورهای همسایه با ویروس کرونا، پیروز به کنترل این ویروس شده است. نکته جالب اینجاست که اکنون با به تعویق افتادن مسابقات المپیک به یک سال بعد، تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو نیز فرایند صعودی به خود گرفته و فرماندار این شهر از مردم خواسته که درخانه های خود بمانند. بعضی کارشناسان حتی از احتمال قرنطینه این شهر صحبت می نمایند.

افزایش سریع تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو و اقدامات جدی دولت پس از به تعویق افتادن المپیک این سوال را در ذهن بعضی شهفرایندان و حتی نمایندگان این کشور ایجاد نموده که شاید دولت از شیوع این ویروس اطلاع داشته و درحالی که به برگزاری بازیها در 24 جولای امیدوار بوده، شدت شیوع ویروس را از مردم پنهان نموده است.

درحالی که بازیهای المپیک به تعویق افتاده بسیاری این احتمال را مطرح می نمایند که تعداد مبتلایان به این علت ناگهان افزا یش یافته که دولت دلیلی برای پنهان کردن آن ندارد.

یوکیو هاتویاما، نخست وزیر سابق این کشور نیز با انتقاد از عملکرد دولت در توییتی نوشت: با هدف ایجاد این ذهنیت که شهر کنترل ویروس کرونا را در اختیار دارد، توکیو از اقدامات جدی سرباز زد و باعث شد تعداد مبتلایان کمتر از میزان واقعی به نظر برسد.

کارشناسان از افزایش غیرقابل قبول و قارچ گونه مبتلایان به ویروس در مناطق توکیو، اوساکا و شهرهای عظیم دیگر خبر می دهند و شینزو آبه نیز در روز شنبه با اعتراف به این مسئله که شناسایی و کنترل ابتلا به ویروس بسیار سخت شده گفت که کشورش در آستانه مواجهه با افزایش شدید تعداد مبتلایان است.

در هفته های گذشته و درحالی که مردم مشغول قدم زدن در پارکها و لذت بردن از شکوفه های درختهای گیلاس در ژاپن بودند هیچ احساس نگرانی در صحبتهای شینزو آبه دیده نمی شد و او به نظر تنها درگیر موضوع تعویق المپیک بود. اما در تماسی تلفنی با توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در سه شنبه گذشته در نهایت با به تعویق انداختن بازیها تا تابستان 2021 به دلیل شیوع این ویروس موافقت کرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث افزایش نقدها از دولت ژاپن شده تعداد پایین انجام تست ویروس کرونا بوده است. از 18 فوریه تا 27 مارس حدود 50 هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفتند و به اعتقاد منتقدان درحالی که کره جنوبی با 250 هزار تست تا اواسط مارس در کوشش برای کنترل این ویروس بوده، عملکرد دولت قابل دفاع نیست.

درحالیکه اکنون ژاپن 200 تخت بیمارستانی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا درنظر گرفته که 118 تخت در توکیو اختصاص داده شده، نخست وزیر این کشور اعلام نموده که در بدترین سناریو توانایی اختصاص 12 هزار تخت و 3 هزار تهویه برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 404

به "آیا ژاپن برای حفظ المپیک عمدا در مبارزه با کرونا کوتاهی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ژاپن برای حفظ المپیک عمدا در مبارزه با کرونا کوتاهی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید