اظهارات ولیعهد عربستان درباره بودجه سال جدید و موفقیت اصلاحات مالی در کشورش

به گزارش تور فرانسه، ولیعهد سعودی و رئیس شورای امور مالی و توسعه مدعی شده است، مرحله تحول مالی که دولت عربستان در پیش گرفته مطابق چشم انداز 2020 عربستان پیشرفت ثابتی را طی نموده و اصلاحات مالی و ساختاری در حال به ثمر نشستن هستند.

اظهارات ولیعهد عربستان درباره بودجه سال جدید و موفقیت اصلاحات مالی در کشورش

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه در بیانیه ای در انتها جلسه این شورا که به اعلام بودجه سراسری دولت برای سال 2020 اختصاص داشت، گفت، این بودجه برای تقویت تعهد نسبت به اجرای اصلاحات، طرح ها و برنامه های در نظر گرفته شده در چشم انداز 2030 و نیز معین اهداف تعیین و محورهای متعدد برای ایجاد جامعه ای پویا، اقتصادی شکوفا و سرزمینی آرمانی تنظیم شده است.

وی در دفاع از دیدگاه ها و طرح های بلندپروازانه خود گفته است، آثار مثبت اصلاحات اقتصادی و ساختاری طی سه سال گذشته آغاز به نشان دادن خود روی عملکرد اقتصادی و اقتصادی کشور نموده و عربستان به لطف خدا اخیرا به طور قابل ملاحظه شاهد رشد میانگین فراوری داخلی واقعی در بخش های غیرنفتی بوده است و دولت برای ایفای نقش اساسی بخش خصوصی در اقتصاد کشور همراه با شاخص های مثبت و ثبت تعداد بخش های عملی با رشد مثبت ویژه عمل نموده است.

ولیعهد سعودی ادامه داد: دولت اقدام به اجرای طرح های بزرگ در بخش های حیاتی و مهم و فعالیت های مختلف نموده که در تحقق اهداف رشد و فعالیت اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی هموطنان موثر خواهند بود.

محمد بن سلمان بر اهمیت مشارکت با بخش خصوصی به عنوان شریک اصلی و حیاتی در توسعه کشور تاکید نمود و گفت: اصلاحات دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و ایجاد بستری برای جذب سرمایه گذاران جهت مشارکت در تقویت رشد اقتصادی ادامه دارند و آن در بهبود مقدمه چینی عربستان در شاخص های جهانی رقابتی و سهولت اقدامات در این زمینه نتیجه داده است.

ولیعهد سعودی اضافه نمود: ما ایجاد فضای سرمایه گذاری برای مشارکت در راهنمایی اقتصاد ملی به سمت چشم اندازهایی گسترده و توسعه و رشد و شکوفایی را هدف قرار داده و دولت به دنبال گام برداشتن در اجرای مراحل تحول اقتصادی و پیشرفت در متنوع سازی اصول فراوری در اقتصاد همزمان با حفط پایداری اقتصادی است که فرصت هایی گسترده تر جهت آینده ای بهتر برای نسل های کنونی و آینده ایجاد خواهد نمود.

عربستان بودجه سال 2020 را اظهار داشت که وزارت دارایی درآمدزایی معادل 833 میلیارد ریال و هزینه های کلی معادل 1020 میلیارد دلار را در آن برآورد نموده که این یعنی کسری مورد انتظار حدود 187 میلیارد ریال خواهد بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1220

به "اظهارات ولیعهد عربستان درباره بودجه سال جدید و موفقیت اصلاحات مالی در کشورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ولیعهد عربستان درباره بودجه سال جدید و موفقیت اصلاحات مالی در کشورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید