برترین نوشیدنی ها برای دیابت

به گزارش تور فرانسه، انجمن دیابت آمریکا (ADA) نوشیدنی های بدون کالری یا کم کالری را توصیه می نماید. علت اصلی جلوگیری از افزایش قند خون است.

برترین نوشیدنی ها برای دیابت

انتخاب نوشیدنی مناسب می تواند به شما یاری کند تا:

از عوارض جانبی ناخوشایند مانند افزایش قند خون جلوگیری کنید

علائم خود را مدیریت کنید

وزن سالم خود را حفط کنید

برترین نوشیدنی ها برای دیابت

نوشیدنی های بدون کالری یا کم کالری معمولا برترین گزینه برای برطرف تشنگی هستند. میزانی آب لیموی تازه یا لیموترش را در نوشیدنی خود بفشارید تا یک نوشیدنی با طراوت و کم کالری داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که حتی گزینه های کم قند مانند آب سبزیجات نیز باید در حد اعتدال مصرف شوند.

لبنیات کم چرب حاوی قند طبیعی شیر، لاکتوز است، بنابراین این نوشیدنی باید در کل کربوهیدرات روزانه شما در نظر گرفته گردد.

گزینه های لبنی نیز به عنوان یک نوشیدنی کم قند در نظر گرفته نمی گردد.

1. آب

وقتی صحبت از هیدراتاسیون به میان می آید، آب برترین گزینه برای افراد مبتلا به دیابت است. این به این علت است که سطح قند خون شما را افزایش نمی دهد. سطح بالای قند خون می تواند باعث کم آبی بدن گردد.

نوشیدن آب کافی می تواند به بدن شما یاری کند تا گلوکز اضافی را به وسیله ادرار دفع کند. مؤسسه پزشکی توصیه می نماید که مردان بالغ حدود 13 فنجان (3.08 لیتر) در روز و زنان حدود 9 فنجان (2.13 لیتر) بنوشند.

اگر آب ساده برای شما جذابیتی ندارد، تنوعی ایجاد کنید:

برش های لیمو، لیموترش یا پرتقال را اضافه کنید

اضافه کردن شاخه های گیاهان معطر مانند نعناع، ریحان یا بادرنجبویه می تواند گزینه مناسبی برای طعم دادن به آب باشند.

چند تمشک تازه یا یخ زده را در نوشیدنی خود له کنید.

2. آب سلتزر

آب سلتزر یک جایگزین عالی گازدار و بدون قند برای سایر نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه است.

مانند آب معمولی، آب سلتزر فاقد کالری، کربوهیدرات و قند است. آب گازدار یک راه عالی برای هیدراته ماندن و حمایت از سطح قند خون سالم است.

طعم ها و انواع مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، یا می توانید با افزودن میزانی میوه و سبزی تازه سعی کنید به نوشیدنی خود طعم خوشمزه ای بدهید.

3. چای

تحقیقات نشان داده است که چای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت عمومی شما دارد.

یک مطالعه بزرگ در سال 2021 روی بیش از نیم میلیون نفر نشان می دهد که مصرف روزانه چای سبز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد احتیاج است.

چه چای سبز، سیاه، سفید یا اولانگ را انتخاب کنید، از آن هایی که قند اضافه دارند اجتناب کنید. برای داشتن طعمی با طراوت، خودتان چای سرد درست کنید و چند تکه لیمو به آن اضافه کنید.

4. چای گیاهی

انواع چای گیاهی مانند بابونه، ترش، زنجبیل و چای نعناع همگی گزینه های عالی برای افراد مبتلا به دیابت هستند.

چای گیاهی نه تنها فاقد کربوهیدرات، کالری و قند است، بلکه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مبارزه کننده با بیماری ها از جمله کاروتنوئیدها، فلاونوئید ها و اسید های فنولیک است.

5. قهوه بدون شیرینی

بر اساس آنالیز سال 2019، نوشیدن قهوه ممکن است با بهبود متابولیسم قند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

مانند چای، مهم است که قهوه شما شیرین نشده باقی بماند. افزودن شیر، خامه یا شکر به قهوه، شمارش کلی کالری را افزایش می دهد و ممکن است بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد.

اگر بخواهید از آن ها بهره ببرید، بسیاری از شیرین کننده های بدون کالری یا کم کالری در دسترس هستند.

6. آب سبزیجات

در حالی که بخش عظیمی از آب میوه ها را شکر تشکیل می دهد، می توانید آب گوجه فرنگی یا یک جایگزین آب سبزیجات را امتحان کنید.

ترکیبی از سبزیجات برگ سبز، کرفس، یا خیار را با یک مشت توت برای تامین طعمی از ویتامین ها و مواد معدنی، خودتان درست کنید. به یاد داشته باشید که توت ها را به عنوان بخشی از کل کربوهیدرات روزانه خود در نظر بگیرید.

7. شیر کم چرب

شیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی است، اما کربوهیدرات ها را به رژیم غذایی شما اضافه می نماید. همواره شیر بدون شیرینی، کم چرب یا بدون چربی انتخاب کنید و از دو تا سه لیوان 8 اونس در روز استفاده نکنید.

8. جایگزین های شیر

شیر های جایگزین مانند بادام، جو، برنج، سویا، برنج یا شیر نارگیل بدون لبنیات و کربوهیدرات کم هستند.

آن ها بعلاوه گاهی اوقات با مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و ویتامین D غنی می شوند که هر دو نقش کلیدی در سلامت استخوان دارند.

توجه داشته باشید که شیر سویا و برنج حاوی کربوهیدرات هستند و بسیاری از شیر های آجیل حاوی حداقل میزان پروتئین هستند، بنابراین بسته بندی را به دقت آنالیز کنید تا محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

9. اسموتی سبز

اسموتی های سبز می توانند راهی عالی برای اضافه کردن میزانی فیبر و مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی شما در عین هیدراته ماندن باشند.

سعی کنید خودتان با استفاده از سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، کلم پیچ، یا کرفس درست کنید و با میزانی پودر پروتئین و کمی میوه برای یک اسموتی سالم و خانگی همراه کنید.

به خاطر داشته باشید که میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند، بنابراین به یاد داشته باشید که آن ها را در مصرف کربوهیدرات روزانه خود حساب کنید.

10. لیموناد بدون شکر

شما می توانید به راحتی لیموناد بدون قند خود را در خانه درست کنید و فقط با چند ماده ساده یک نوشیدنی کم کربوهیدرات با طراوت و خوشمزه تهیه کنید.

برای آغاز، آب گازدار را با کمی آب لیموی تازه فشرده ترکیب کنید. آن را با میزانی یخ و شیرین کننده بدون قند انتخابی خود مانند استویا پر کنید.

11. کومبوجا

کومبوجا یک نوشیدنی تخمیر شده است که معمولاً از چای سیاه یا سبز تهیه می گردد و یک منبع عالی از پروبیوتیک ها است که نوعی باکتری مفید در روده هستند که به خوبی برای توانایی آن ها در بهبود کنترل قند خون برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد آنالیز قرار گرفته است.

اگرچه محتوای دقیق غذایی بسته به نوع، برند و طعم خاص می تواند متفاوت باشد، 1 فنجان کامبوچا معمولاً حاوی حدود 7 گرم کربوهیدرات است که آن را به یک انتخاب عالی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات تبدیل می نماید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1746

به "برترین نوشیدنی ها برای دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نوشیدنی ها برای دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید