توسعه همکاری های پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه ها ، 500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی برای برطرف احتیاج های نفتی حمایت می شوند

به گزارش تور فرانسه، رییس پژوهشگاه صنعت نفت درباره طرح میزبانی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای برطرف احتیاج های این صنعت شرح داد.

توسعه همکاری های پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه ها ، 500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی برای برطرف احتیاج های نفتی حمایت می شوند

جعفر توفیقی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه بیان نمود: این پژوهشگاه وابسته به وزارت نفت است و ضمن انجام فعالیت پژوهشی در تمام زنجیره ارزشی صنعت نفت، نسبت به توسعه فناوری های مورد احتیاج صنعت نفت نیز اقدام می نماید.

توفیقی با اشاره به فعالیتی نو برای توسعه همکاری های پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه های کشور گفت: فعالیت های پژوهشگاه در یک شبکه ای از همکاران دانشگاهی انجام می گردد. برای گسترش فعالیت ها و شبکه همکاران خود، همچنین بهره گیری از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی طرح جدیدی را به نام طرح میزبانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجرا می کنیم.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به طرح میزبانی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ادامه داد: در این طرح دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه ها پس از گذراندن کلاس های آموزشی خود، برای انجام پروژه شان به پژوهشگاه صنعت نفت مراجعه می نمایند.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت در این طرح با تمام زیرساخت های اقتصادی، آزمایشگاهی و کارگاهی از پروژه های دانشجویان حمایت می نماید، گفت: یعنی دانشجویان از تمامی امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی پژوهشگاه برای به ثمر نشاندن ایده شان استفاده می نمایند و پژوهشگاه هزینه های لازم برای پروژه را حتی همراه با یک یاری هزینه به آن ها می پردازد.

توفیقی مطرح نمود: اجرای چنین طرحی باعث می گردد تا موضوعات مورد احتیاج صنعت نفت از سوی دانشجویان پرداخته و حل گردد. در طرح میزبانی این شرایط فراهم است که حتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دانشگاه خود موضوع بیاورند و اگر متناسب با احتیاج های صنعت نفت بود مورد حمایت قرار گیرد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت در پاسخ به این سوال که این طرح از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: طرح در روز های اخیر رونمایی شده و تمام پلتفرم های آن آماده است. با اینکه نامه های معرفی این طرح از سوی ما تازه به دانشگاه ها رسیده، اما تا به امروز 20 متقاضی داشته ایم و انتظار داریم در روز های آینده طرح به دستاورد های خود برسد.

وی ادامه داد: طرح میزبانی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به مدت 5 سال ادامه خواهد داشت و سالی 100 دانشجو را حمایت می کنیم، اما اگر سالانه بیش از 100 داوطلب هم داشته باشیم محدودیتی برای پذیرش و حمایت از پروژه های آن ها نداریم.

به گفته وی، پس از 5 سال پژوهشگاه صنعت نفت با این طرح میزبان 500 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری برای برطرف احتیاج های این حوزه خواهد بود. البته این نکته حائز اهمیت است که براساس تجربیات حاصل این طرح می تواند مدت بیشتری هم تمدید گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 979

به "توسعه همکاری های پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه ها ، 500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی برای برطرف احتیاج های نفتی حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه ها ، 500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی برای برطرف احتیاج های نفتی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید