تیرامیسوی خانگی یک دسر پرطرفدار

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران : طرز تهیه تیرامیسو خانگی را در این فیلم مشاهده کنید.

تیرامیسوی خانگی یک دسر پرطرفدار

تیرامیسو از دسر های خوشمزه است. طرز تهیه تیرامیسو را در ادامه مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگاران، تیرامیسو یک دسر ایتالیایی پرطرفدار و خوشمزه است که درست کردن آن کار سختی نیست.

در ادامه، فیلمی از طرز تهیه تیرامیسو خانگی را منتشر نموده ایم که گزینه بسیار جذابی برای عصرانه است.

در طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور از مواد ساده ای نظیر پنیر ماسکارپونه و خامه و شکر و قهوه غلیظ و پودر کاکائو استفاده می گردد و شما می توانید این دسر خوش طعم را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

دسر با بیسکویت پتی بور، دسر تیرامیسو با پتی بور و دسر هویج با بیسکویت پتی بور از انواع دسرهایی هستند که در روش تهیه آنها از بیسکویت پتی بور استفاده می گردد. بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به تیرامیسو دارید بهتر است تا خاتمه مطلب همراه ما باشید تا با دستور تهیه آن آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو

پنیر ماسکارپونه : 200 گرم

خامه فرم گرفته شده : 400 گرم

بیسکویت پتی بور به میزان لازم

شکر: یک تا 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو به میزان لازم

قهوه غلیظ و یا قهوه اسپرسو: یک پیمانه

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور در خانه

مرحله اول

برای تهیه دسر تیرامیسو ابتدا باید قهوه ای غلیظ نظیر قهوه ترک و یا قهوه اسپرسو را در منزل تهیه کنید اگر هیچ کدام از این قهوه ها را در دسترس نداشتید می توانید از نسکافه برای ساخت تیرامیسو با پتی بور بهره ببرید سپس به قهوه ای که آماده نموده کردید به میزان دلخواه خود میزانی شکر بیفزایید.

مرحله دوم

در مرحله بعدی طرز تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور خامه فرم گرفته شده را تهیه کنید می توانید خامه فرم گرفته را به صورت آماده نیز بخرید سپس خامه را با پنیر ماسکارپونه درون ظرف مناسبی بریزید و با یاری همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم مانند و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله از دستور تهیه تیرامیسو با یاری قلم مویی مناسب قهوه را روی سطح بیسکویت ها بمالید سپس بیسکویت ها را به صورت تکی تکی درون ظرفی مناسب بچینید می توانید برای آغشته کردن سطح بیسکویت ها آنها را به صورت تکی تکی درون قهوه خنک شده فرو ببرید و به سرعت خارج کنید که در این صورت ممکن است بیسکویت ها بیش از میزان خیس و له شوند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه ته ظرف را با یاری بیسکویت ها به طور کامل پوشاندید با یاری قاشق میزانی از کرم خامه ای را روی سطح بیسکویت ها بریزید سپس با قاشق روی سطح بیسکویت ها را صاف کنید.

دوباره یک لایه دیگر از بیسکویت های خیس خورده را روی کرم خامه ای بچینید. با توجه به بزرگی ظرف دسر و میزان مواد لازم به روشی که گفته شد چند لایه بیسکویت پتی بور و کرم خامه ای روی یکدیگر قرار دهید تا مواد تمام شوند توجه داشته باشید که لایه بالایی این دسر باید کرم خامه ای باشد سپس در سرانجام میزانی پودر کاکائو الک شده را روی دسر تیرامیسو الک کنید.

مرحله پنجم

در مرحله آخر طرز تهیه دسر تیرامسو با پتی بور روی ظرف دسر را با یاری سلفون بپوشانید و دسر را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا طعم همه مواد دسر به خوبی با یکدیگر مخلوط گردد سپس بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از یخچال بیرون آورید.

نکات طلایی برای تهیه دسر تیرامیسو با بیسکویت

1. برای طرز تهیه تیرامیسو می توانید از بیسکویت ساقه طلایی و یا بیسکویت لیدی فینگر نیز بهره ببرید.

2. دسر تیرامیسو را می توانید با تی تاب و کیک اسفنجی و یا با کیک نازک و سبکی نیز در منزل تهیه کنید. تیرامیسو با تی تاب طعم فوق العاده ای پیدا می نماید.

3. برای اینکه ظاهر دسر زیبا و خاص گردد می توانید از ترکیب بیسکویت پتی بور کاکائویی با بیسکویت ساده بهره ببرید.

4. برای اینکه دسر تیرامیسو را از یک رنگی درآورید می توانید در نحوه تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور میزانی کاکائو به کرم خامه ای بیفزایید.

5. برای راحت برش خوردن دسر تیرامیسو با پتی بور باید توجه داشته باشید که بیسکویت ها را بیش از حد با قهوه خیس نکنید.

6. دسر تیرامیسو هرچقدر بیشتر درون یخچال بماند طعم و مزه بی نظیری پیدا می نماید.

منبع: رکنا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1416

به "تیرامیسوی خانگی یک دسر پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیرامیسوی خانگی یک دسر پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید