خبرنگاران دمای هوای همدان به زیر صفر رسید

به گزارش تور فرانسه، همدان - خبرنگاران - کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در 24 ساعت گذشته با کاهش دمای کمینه، دمای هوای شهر همدان و برخی از نقاط استان به یک درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

خبرنگاران دمای هوای همدان به زیر صفر رسید

محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس بررسی نقشه های ماهواره ای، آسمان بیشتر نقاط استان در 24 ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با مه آلودگی و وزش ملایم باد در برخی از ساعت ها پیش بینی می شود.

وی گفت: دمای کمینه هوای بیشتر نقاط استان در 24 ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

باقری شکیب بیان کرد: در بعد از ظهر روز پنجشنبه میزان سرعت وزش باد، شدت می گیرد و موجب افزایش سرعت ریزش برگ درختان می شود.

وی مطرح نمود: یک سامانه بارشی روز جمعه از سمت جنوب وارد همدان می شود و در ابتدای هفته آینده به صورت بارش باران و در ارتفاعات ریزش برف، در آسمان این استان فعالیت می کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: از صبح شنبه این سامانه تقویت می شود و موجب افزایش میزان بارش ها می شود.

وی با اشاره به اینکه با ورود این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان افزایش می یابد، اضافه کرد: حجم بارش های این سامانه زیاد است و موجب آب گرفتگی سطح معابر و سیلابی شدن رودخانه ها می شود.

باقری شکیب با بیان اینکه در مدت زمان فعالیت این سامانه احتمال وقوع آذرخش وجود دارد، اضافه کرد: بارش های این سامانه در ارتفاعات و نقاط کوهستانی به صورت ریزش برف است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در 24 ساعت گذشته اسدآباد با 15درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و همدان و بهار با یک درجه سانتی گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته اند.

باقری شکیب گفت: دمای بیشینه هوای همدان 12 درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 831

به "خبرنگاران دمای هوای همدان به زیر صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمای هوای همدان به زیر صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید