خودتحریمی ها در کشور فراوری محصولات به ویژه فناوری های پیشرفته را به عقب می اندازد ، شرکتی با 750 نوع محصول تجاری شده

به گزارش تور فرانسه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از ارائه قطعات کاشتنی قابل جذب در بدن در کشورمان اطلاع داد و گفت: به دلیل تحریم ها تهیه مواد اولیه عظیم ترین مشکل ماست.

خودتحریمی ها در کشور فراوری محصولات به ویژه فناوری های پیشرفته را به عقب می اندازد ، شرکتی با 750 نوع محصول تجاری شده

خسرو محمدلو، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایمن ایجاز در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران گفت: این شرکت فراوری نماینده کاشتنی های تیتانیم داخل بدن شامل فک و صورت، جمجمه و ستون فقرات است که از سال 1374 کار خود را شروع نموده و به طور کلی در حوزه سلامت فعالیت می نماید. این شرکت هم اکنون 65 درصد بازار کاشتنی های فک و صورت و 10 درصد بازار کاشتنی های ستون فقرات در ایران را تامین می نماید و حدود 15 تا 20 درصد این محصولات را به کشور آلمان نیز صادر می نماید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایمن ایجاز اضافه نمود: به غیر از قطعات کاشتنی در بدن، شرکت ما از همان ابتدای تاسیس روی فراوری و بازسازی ابزار های جراحی نیز کار می نماید و کارخانه ای در تهرانپارس داریم که فقط این نوع ابزار ها را فراوری می نماید. با این حال عمده کار ما ساخت و فراوری قطعات کاشتنی است.

وی در خصوص نحوه فعالیت این شرکت گفت: تیتانیم و کلا مواد اولیه این قطعات تحت نظارت وزارت درمان و آموزش پزشکی، به صورت فله ای از کشور آلمان وارد می گردد و برای فراوری نیز کارخانه ای در پارک علم و فناوری پردیس تاسیس شده که صفر تا صد کار از برش گرفته تا طراحی و لایه نشانی و بسته بندی در آنجا انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت ایمن ایجاز در خصوص برنامه های این شرکت گفت: تمامی قطعات ما استاندارد های بین المللی دارند و در حال دریافت استاندارد اروپایی نشان سی ای هستیم تا بتوانیم محصولات مان را مستقیما از ایران به تمام کشور ها نیز صادر کنیم. در حال حاضر محصولات شرکت به صورت فله ای به آلمان فرستاده می گردد و در آنجا با برند های مختلف به هشت کشور دیگر صادر می گردد. هم اکنون تمام بیمارستان هایی که در حوزه فک و صورت و جمجمه کار می نمایند، از قطعات شرکت ما استفاده می نمایند.

محمدلو در خصوص برنامه های آینده این شرکت شرح می دهد: پروژه جدیدی که روی آن متمرکز شده ایم، ساخت کاشتنی های قابل جذب در داخل بدن است که سعی داریم تا سال دیگر وارد بازار ایران کنیم. به غیر از این کار های تحقیقاتی روی قطعات سفارشی یا شخص سازی شده انجام می دهیم تا بتوانیم با اسکن جمجمه بیمار، قطعات مربوط به فک یا صورت و جمجمه را برای خود او بسازیم. در جهان فقط یک کارخانه وجود دارد که روی این قطعات سفارشی با برند ایمیون به صورت مشترک برای سه کشور آمریکا، چین و فنلاند کار می نماید و شرکت ما نیز می خواهد وارد این بازار جهانی گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایمن ایجاز در خصوص محصولات تجاری شده این شرکت گفت: حدود 750 نوع محصول تجاری شده و در بازار عرضه نموده ایم و در جهان جزو معدود شرکت هایی هستیم که تمامی این محصولات را فراوری می کنیم.

وی مسائل و چالش های پیش روی این شرکت را کمبود مواد اولیه و قیمت بالای ارز دانست و گفت: مشکل اصلی ما نبود مواد اولیه است که به دلیل تحریم به دست آوردن آن کار بسیار دشواری است و در این زمینه بانک مرکزی همکاری نمی نماید و با این روال اگر پیش برویم شاید تا چهار یا پنج ماه آینده کارخانه هایمان بسته شوند. ما از راهی که می گویند وارد می شویم تا بتوانیم این مواد را تهیه کنیم، ولی در نهایت به ما می گویند که ارز وجود ندارد و دریافت ارز وارد یک فرآیند بروکراسی می گردد که سه تا 6 ماه طول می کشد و در واقع این خودتحریمی ها در کشور فراوری محصولات به ویژه محصولات های تک را بسیار به عقب می اندازد.

محمدلو در خصوص حامیان این شرکت گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی یکی از حامیان اصلی ماست و مرکز پارک علم و فناوری نیز همکاری بسیاری با ما داشته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 790

به "خودتحریمی ها در کشور فراوری محصولات به ویژه فناوری های پیشرفته را به عقب می اندازد ، شرکتی با 750 نوع محصول تجاری شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودتحریمی ها در کشور فراوری محصولات به ویژه فناوری های پیشرفته را به عقب می اندازد ، شرکتی با 750 نوع محصول تجاری شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید