سازمان سنجش و وزارت علوم برای برگزاری کنکور 7 ماه است که با اعصاب داوطلبان بازی می کنند

به گزارش تور فرانسه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان سنجش و وزرای علوم و بهداشت گفت: درباره کنکور 7 ماه است که با اعصاب و روان خانواده و فرزندانشان بازی می کنید.

سازمان سنجش و وزارت علوم برای برگزاری کنکور 7 ماه است که با اعصاب داوطلبان بازی می کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، سید علی یزدی خواه در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس ضمن تبریک عید غدیر خم در تذکر شفاهی اظهار کرد: از اقدامات کارپردازی مجلس برای تهیه شال سبز برای سادات تشکر می کنم، اما امیدوارم در نوبت های بعدی از نمونه های وطنی و ملی برای تجلیل استفاده کنند.

کننده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سال 92 بحث کنکور و جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی در مجلس تصویب شد، همچنین در سال 93 دستورالعمل اجرایی آن توسط دولت ابلاغ شد، ولی تا الان هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداده است. از طرفی سال 95 در مجلس مجدداً اصلاحیه ای تصویب شد که براساس آن 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها از طریق اعمال سوابق تحصیلی تکمیل می شود.

وی خطاب به وزرای بهداشت، علوم، آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش گفت: چرا از سال 95 تا به امروز این موضوع را ساماندهی نکردید؟ در حدود 7 ماه است که با اعصاب و روان خانواده و فرزندانشان بازی می کنید. موضوع کرونا از روز بعد از انتخابات در کشور مطرح شد، اما تا امروز بحث چگونگی حفظ سلامتی فرزندان در آزمون ها وجود دارد.

یزدی خواه ادامه داد: کنکور در تاریخ 29، 30 و 31 مردادماه در سراسر کشور برگزار می شود، پیک شرکت کنندگان در روزهای پنجشنبه و جمعه است. یک میلیون و 400 هزار نفر از جوانان ما در این آزمون ها شرکت کردند، حداقل سطح تقاضای ما این است که کنکور در دو هفته متوالی به منظور تامین مقدمات، عوامل انسانی و ضدعفونی محل برگزاری آزمون، اجرا شود تا پس از آزمون ها با خیل عظیمی از جوانان بیمار روبرو نشویم. از این رو موضوع حذف کنکور و جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی را از وزرای دولت مطالبه کرده و امیدواریم حداقل برای سال آینده اجرایی شود.

4082/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 729

به "سازمان سنجش و وزارت علوم برای برگزاری کنکور 7 ماه است که با اعصاب داوطلبان بازی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان سنجش و وزارت علوم برای برگزاری کنکور 7 ماه است که با اعصاب داوطلبان بازی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید