تور فرانسه ارزان: سیگنال فرانسه به ترکیه با استقرار ناو موشک انداز در مدیترانه

به گزارش تور فرانسه، فرانسه در پیامی تهدید آمیز به ترکیه و در حمایت از قبرس و یونان، یک فروند ناو خود را در مدیترانه مستقر نموده است.

تور فرانسه ارزان: سیگنال فرانسه به ترکیه با استقرار ناو موشک انداز در مدیترانه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه در سیگنالی تهدید آمیز به ترکیه، یک فروند ناو خود را راهی دریای مدیترانه و سواحل قبرس نموده است.

به نوشته خبرگزاری روسیاسپوتنیک فرانسه ناو موشک اندازآورگن خود را در قبرس مستقر نموده است و این پیغام را به آنکارا ارسال می نماید که پاریس به شرکای قبرسی و یونانی خود در مناقشه جاری منطقه مالی انحصاری دریایی (EEZ) متعهد است.

پل مرویو دی ویگنو ناخدای این کشتی جنگی به خبرنگاران گفت: این استقرار نشان می دهد که فرانسه چقدر این بخش از دریای مدیترانه را مهم می داند.

وی گفت که این کشتی جنگی از هم اکنون تا ژانویه در منطقه مستقر خواهد شد و اطلاعات جمع آوری خواهد نمود تانشان دهد احترام به قوانین بین المللی و به ویژه آزادی کشتیرانی در این منطقه برای پاریس اهمیت دارد.

فرانسه و ترکیه در دو طرف مناقشه منطقه بر سر حقوق حفاری گاز صف آرایی نموده اند. اواخر سال 2019، ترکیه و لیبی توافقنامه مرزهای دریایی بحث برانگیزی را امضا کردند که ادعای مالکیت بخش های وسیعی از شرق مدیترانه را به همراه داشت. این امر خشم یونان و قبرس را برانگیخت و آتن و قاهره با قرارداد مشخص حدود دریایی خود پاسخ دادند.

فرانسه و قبرس روابط دفاعی گرمی دارند و شرکت توتالغول انرژی فرانسوی با شرکت انی ایتالیا برای انجام حفاری دریایی در آب های سواحل جنوبی این جزیره در سال آینده همکاری نموده است.

پاریس به طور منظم کشتی های جنگی خود از جمله ناو هواپیمابر شارل دوگل را در منطقه مستقر نموده است و نیکوزیا به نیروی هوایی و نیروی دریایی فرانسه اجازه می دهد از پایگاه هوایی و تاسیسات بندری آن استفاده نمایند.

فرانسه، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به طور کلی از یونان و قبرس در طول مناقشه حمایت نموده اند و ترکیه را به علت فعالیت های حفاری غیرمجاز و انعطاف نظامی تحریم نموده اند. در این بین، دولت فرانسه به ویژه از آتن و نیکوزیا حمایت و بر لزوم دفاع از حاکمیت کشورهای اتحادیه اروپا از بعد دیپلماتیک و نظامی تاکید می نماید.

دولت ترکیه تا به امروز به تحریک نظامی تازه فرانسه واکنشی نشان نداده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1429

به "تور فرانسه ارزان: سیگنال فرانسه به ترکیه با استقرار ناو موشک انداز در مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: سیگنال فرانسه به ترکیه با استقرار ناو موشک انداز در مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید