شمار موارد تازه آبله میمونی در آمریکا در حال کاهش است

به گزارش تور فرانسه، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که خوش بینی محتاطانه ای درباره کاهش در رشد موارد تازه آبله میمونی دارد، اما اضافه نمود در بعضی از منطقه ها آمریکا هنوز عفونت ها در حال افزایش هستند.

شمار موارد تازه آبله میمونی در آمریکا در حال کاهش است

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز راشل ولنسکی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که این سازمان قدم هایی به سوی برطرف تبعیض های قومی و نژادی در توزیع واکسن های آبله میمونی برداشته است.

به گفته ولنسکی تا 14 سپتامبر (23 شهریور)، حدود 23000 مورد آبله میمونی در سراسر آمریکا شناسایی شده اند.

ولنسکی گفت: در طول چند هفته گذشته ...شاهد کاهش رشد موارد تازه آبله میمونی در آمریکا و کشورهای دیگر دنیا بوده ایم. اما مناطقی از آمریکا وجود دارند که شمار موارد تازه بیماری هنوز در حال افزایش است. ما به این اخبار با خوش بینی محتاطانه ای برخورد می کنیم.

به گفته ولنسکی ترکیب نژادی و قومی شیوع بیماری در طول چند هفته گذشته تحول پیدا نموده است.

CDC بعلاوه در حال اجرای یک برنامه مقدماتی برابری واکسن است که بر اساس آن 50000 دوز از واکسن Jynneos شرکت باواراین نوردیک برای حل مشکل نابرابری توزیع واکسن تخصیص داده شده است.

ولنسکی گفت در حالیکه موارد آبله میمونی در ابتدا عمدتا در میان سفیدپوست غیر لاتین تبار مشاهده شده بود، شمار موارد بیماری در میان مردان سیاهپوست غیر لاتین تبار و مردان لاتین تبار یا اسپانیایی تبار افزایش یافته است.

اما از 91 درصد از دوزهای واکسن های آبله میمونی تزریق شده که داده های نژادی و قومی دریافت نمایندگان شان معلوم است، مردان سفیدپوست حدود 47 درصد واکسن ها را تزریق نموده اند و مردان لاتین تبار و سیاه پوست در رده های بعدی قرار دارند.

ولنسکی گفت بیش از 540000 دوز واکسن آبله میمونی تا به حال در آمریکا تجویز شده است و 80 درصد این واکسن ها دوز اول بوده اند، اما شما تزریق دوز دوم واکسن در طول چند هفته گذشته افزایش یافته است.

واکسن Jynneos شرکت باوارین نوردیک برای تاثیربخشی کامل در پیشگیری از آبله میمونی باید در دو دوز با فاصله چهار هفته تزریق گردد. دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن است که ایمنی ناشی از آن به اوج می رسد.

افرادی که آبله میمونی دارند باید تا هنگامی که دانه های پوستی شان بهبود یابد و یک لایه پوستی تازه تشکیل گردد، در خانه بمانند. فاصله ایمنی را از دیگر افراد حفظ نمایند و اشیا و اقلام شخصی شان را به دیگران ندهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1670

به "شمار موارد تازه آبله میمونی در آمریکا در حال کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد تازه آبله میمونی در آمریکا در حال کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید