ظریف: برای ایمن سازی خلیج فارس آماده ایم

به گزارش تور فرانسه، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: ایران از مدت ها قبل آمادگی خود را برای همکاری با همسایگانش در جهت ایمن کردن خلیج فارس اعلام نموده است.

ظریف: برای ایمن سازی خلیج فارس آماده ایم

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز آدینه در توییتی نوشت: ایران از مدت ها قبل آمادگی خود را برای همکاری با همسایگانش در جهت ایمن کردن خلیج فارس اعلام نموده است. گزینه امید -ابتکار صلح هرمز- بری روز میز واقع شده است. رزمایش دریایی مشترک ما در دریای عمان و اقیانوس هند با شرکای چینی و روسی مان، تعهد گسترده ما را نسبت به ایمن سازی آب راه های حیاتی آشکار ساخته است.

به گزارش خبرنگاران، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب ایران، امروز از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اطلاع داد.

امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی در نشست خبری این رزمایش اظهار کرد: منطقه شمال اقیانوس هند، منطقه بسیار با امنیتی است که این امنیت پایدار با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دو نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا برقرار شده است.

وی اضافه نمود: این تکلیفی است که ما در ارتباط با کشور، منطقه و دنیا داریم و در راستای اجرای این تکالیف بسیار مهم، از امروز رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند با پهلوگیری شناورهای روسیه و چین در بندر شهید بهشتی چابهار شروع می گردد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه عنوان نمود و توضیح داد: این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ دنیا و در چنین سطحی برگزار می نماید و قطعا کشورهایی که از نظر مالی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر گردد.

وی گفت: این رزمایش برابر برنامه های از پیش معین شده با حرکت یگان های شناوری سه کشور از بندر چابهار شروع می گردد و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

وزارت دفاع روسیه kdc نیز روز آدینه با اشاره رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین اظهار داشت که سه ناو وابسته به ناوگان دریایی بالتیک روسیه - یک تانکر، یک پاس ناو و یک ناو یدک کش - را به رزمایش سه جانبه با ایران و چین ارسال نموده است.

این وزارت خانه همچنین اظهار داشت که این اولین بار است چنین رزمایشی با چنین چیدمانی برگزار می گردد.

همچنین چین روز پنجشنبه اظهار داشت که یک ناوشکن موشک انداز را برای شرکت در این رزمایش ارسال نموده است.

شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون نیز روز پنجشنبه در واکنش به رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین گفت: ما از برگزاری رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین در دریای عرب اطلاع داریم. ما این رزمایش را زیرنظر داریم و با همکاری شرکا و متحدانمان از آزادی کشتیرانی و جریان آزاد تجارت در آب راه های بین المللی اطمینان حاصل می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 118

به "ظریف: برای ایمن سازی خلیج فارس آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: برای ایمن سازی خلیج فارس آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید