دلیل شکستگی مو در خط پیشانی و نکاتی برای جلوگیری از آن

به گزارش تور فرانسه، شکستگی مو در اطراف خط رویش تجربه بسیار بدی برای زنان و مردان است. این مقاله اطلاعاتی راجع به علل احتمالی و راهکار های این مشکل بیان می نماید.

دلیل شکستگی مو در خط پیشانی و نکاتی برای جلوگیری از آن

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

شکستگی مو در اطراف خط رویش تجربه بسیار بدی برای زنان و مردان است. این مقاله اطلاعاتی راجع به علل احتمالی و راهکار های این مشکل بیان می نماید.

موهای زیبا و سالم باعث افزایش اعتماد به نفس شما می گردد. هنگامی که موهای خود را از دست می دهید، احساس ناراحتی می کنید. با این حال، ریزش موها در حد کم و میانه طبیعی است. در واقع، به طور میانه، پوست سر شما هر روز 100 رشته مو را از دست می دهد که با رشد موهای تازه جایگزین می گردد. اگر ریزش مو بیشتر باشد این مساله مشکل ساز می گردد ریزش مو در امتداد خط پیشانی شما عمدتا باعث ناراحتی شما می گردد، زیرا ریزش مو در این بخش پوست سر به راحتی قابل مشاهده است.

علل

محکم بستن موی سر باعث فشار به پوست سر و باعث آسیب به فولیکول های مو در این می گردد و از رشد طبیعی مو جلوگیری می نماید.کشیدن بیش از حد موهای مرطوب هنگام شانه زدن باعث ریزش مو و ایجاد شکستگی می گردد.

کسانی که موهای فرفری دارند برای حالت دادن موهای خود به نسبت بیشتری از ریزش مو رنج می برند. مواد شیمیایی که برای حالت دادن مواستفاده می گردد و بعلاوه آفتاب باعث ضعیف شدن و ریزش مو می شوند.

در بعضی افراد، ریزش مو به علت پوکی استخوان است. این یک شرایط ارثی است که در آن ریشه های مو پس از هر دوره رشد رشد ضعیف تر می شوند. به این ترتیب خط موی شما به عقب کشیده می گردد اگر هر یک از اعضای خانواده شما دارای طاسی باشد، ممکن است به شما هم ارث برسد.

استرس بر روی چرخه طبیعی رشد مو تاثیر بگذارد. در حالت عادی، 10 تا 20 درصد مو در مرحله استراحت است، اما این درصد ممکن است به علت استرس دچار اختلال گردد. این شرایط موقت باعث ایجاد ریزش مو می گردد.

در زنان، ریزش مو ممکن است ناشی از عدم تعادل هورمونی در حاملگی، قرص های ضد بارداری، یائسگی، مسائل تیروئید و غیره باشد. در این شرایط، اگر عدم تعادل هورمونی با فراوری هورمون های مردانه و آندروژن ارتباط داشته باشد، موی سر به طور خاص حساس به شکستگی می گردد. علل دیگر شامل بیماری های عفونت پوستی، عوارض جانبی داروها، تغذیه نامناسب و بیماری های خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های سالم مو، و غیره حمله می نماید.

نکاتی برای جلوگیری از شکستگی مو

داروهایی که برای درمان این مشکل به نظر می رسد. بیشترا موضعی هستند. با این حال، این داروها نتایج مؤثر را برای همه نشان نمی دهند و بعضی از آنها ممکن است عوارض جانبی هم داشته باشند. بنابراین روش های جراحی مانند پیوند مو برای پوشش دادن لکه های طاس وجود دارد. این روش درمان گران قیمت همراه با درد زیادی می باشد به همین علت، بیشتر مردم ترجیح می دهند درمان طبیعی برای جلوگیری از هر گونه شکست مو را انتخاب نمایند. در اینجا چند هدایت مفید در این زمینه وجود دارد:

اجتناب از استفاده از سشوار برای خشک کردن موهای خیس. خشک کردن موها در هوای آزاد برترین گزینه برای خشک کردن موها می باشد. برای سریعتر خشک کردن موها آب اضافی را با حوله خشک کنید.

از حالت دهنده ها و رنگ موهای شمیایی برای موهایتان استفاده نکنید. چون باعث شنماینده شدن موهایتان می گردد. سعی کنید موهای خود را حد امکان باز نگه دارید تا از ریزش مو دراطراف خط مو جلوگیری گردد سعی کنید هنگام بستن موهایتان را محکم نبندید.

برای جلوگیری از شکستگی موها یه یا دوبار در هفته با روغن گرم موهایتان را ماساژدهید. چند قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را گرم کنید. سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید و بعد از آن موهایتان را بپوشانید و پس از یکی دوساعت با شامپو موهایتان را بشویید این روش مناسبی برای درمان شکستگی موها می باشد

هرگز موهای خود را وقتی خیس است شانه نکنید. با انگشتان خود ریشه های مو را بگیرید بعد با یک شانه دندانه بزرگ آغاز به شانه زدن کنید موهایتان را با ملایمت شانه بزنید و از فشارهای غیرضروری خودداری کنید.

برای کنترل ریزش مو در اطراف مو، باید رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید که مقدار مناسب پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی را دارا باشد شما می توانید بعضی از مکمل های ویتامین را برای بهبود سلامت مو بهره ببرید استرس باعث ریزش مو می گردد. ورزش و ارام نگه داشتن خود میتواند در کنترل این مشکل مفد باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1375

به "دلیل شکستگی مو در خط پیشانی و نکاتی برای جلوگیری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل شکستگی مو در خط پیشانی و نکاتی برای جلوگیری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید