مسکو: طالبان دو سوم مرزهای افغانستان با تاجیکستان را به کنترل خود درآورد

به گزارش تور فرانسه، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که طالبان دو سوم مرزهای افغانستان با تاجیکستان در آسیای مرکزی را به کنترل خود درآورده است.

مسکو: طالبان دو سوم مرزهای افغانستان با تاجیکستان را به کنترل خود درآورد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، خبرگزرای اینترفکس به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد که گروه طالبان دو سوم مرزهای افغانستان و تاجیکستان را به تصرف خود درآورده اند.

پیش از این طالبان از تصرف رودخانه پنج در مرز تاجیکستان و برافراشتن پرچم این گروه بر روی این پل خبر داده بودند. رودخانه پنج افغانستان را از تاجیکستان جدا می نماید.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت: ما گزارشهایی از افزایش سریع تنش در مرز افغانستان و تاجیکستان دریافت کردیم. طالبان خیلی سریع بخشهای عمده منطقه ها مرزی را اشغال نموده است و اکنون کنترل دو سوم مرزها با تاجیکستان را در اختیار دارد.

اخیرا ضمیر کابلوف، معاون وزیر خارجه روسیه که نماینده ویژه کرملین در مسائل افغانستان است گفته بود که طالبان قول داده به مرزهای افغانستان با همسایه های این کشور در آسیای مرکزی احترام بگذرد.

روز پنج شنبه هم منابع خبری گزارش دادند، گمرک اسلام قلعه در مجاورت مرز ایران(شهرستان تایباد) به تصرف طالبان در آمده است.

پیشروی طالبان در سرتاسر افغانستان در شرایطی روی می دهد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب گفت مأموریت نیروهای این کشور از افغانستان تا 31 آگوست (9 شهریور) سرانجام می یابد.

با این حال بایدن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این باره که آیا تسلط گروه طالبان بر افغانستان اجتناب ناپذیر شده است پاسخ داد: خیر اینطور نیست.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1286

به "مسکو: طالبان دو سوم مرزهای افغانستان با تاجیکستان را به کنترل خود درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: طالبان دو سوم مرزهای افغانستان با تاجیکستان را به کنترل خود درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید