مشهد نیازمند یک طرح جامع گردشگری است

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود گفت: اگر مطالعات و طرح جامعی در حوزه گردشگری داشته باشیم، تکلیف تعیین خواهد شد که مشهد در طی چند سال آینده به چه میزان واحد اقامتی و مراکز گردشگری نیازمند است.

مشهد نیازمند یک طرح جامع گردشگری است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا 5 روزه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به اینکه اکنون ما با انباشتی از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روبرو شدیم که بخشی از آن ها به نتیجه رسیده اند و بخشی از آن ها در مدار نتیجه گیری با مسائلی روبرو اند، اظهار کرد: بخشی از مسائل این پروژه ها با ترزیق منابع اقتصادی حل می گردد، اما متاسفانه در بعضی از موارد می بینیم که تعدادی از پروژه های گردشگری تغییر کاربری و ماهیت می دهند که البته این موضوع جزء عوارض شیب سرمایه گذاری هایی است که قبلا انجام گرفت.

وی یادآور شد: این نکته را باید درنظر داشته باشیم که فضای سرمایه گذاری باید فضای مطلوبی برای علاقه مندان به مشهد و این شهر زیارتی باشد. از طرفی ما با پروژه های ناتمامی روبرو هستیم که معین تکلیف نشدند و از سوی دیگر بعضی از اتفاقاتی که در حوزه زیرساخت های گردشگری و اقامتی به وجود آمده، سرمایه گذاران را دچار تردید می نماید. به طور مثال در بحث ساخت زائرشهر ها با وجود اینکه اعلام شده بازار هدف آنها با هتل ها و دیگر مراکز اقامتی بسیار متفاوت است، اما سرمایه گذاران این حوزه را با چالش و نگرانی های جدی روبرو نموده است.

جواهرزاده با بیان اینکه هنوز تکلیف ما در رابطه با طرح جامع گردشگری روشن نیست، گفت: اگر مطالعات و طرح جامعی در حوزه گردشگری داشته باشیم تکلیف تعیین خواهد شد که مشهد در طی چند سال آینده به چه میزان واحد اقامتی و تخت نیازمند است.

وی اعلام کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه مراکز اقامتی وجود دارد گلایه هتلداران از خالی ماندن واحدهای اقامتی است که این موضوع برای سرمایه گذارانی که قصد دارند سرمایه شان را در این بخش هزینه نمایند یک تهدید به شمار رود. همچنین تحقیقات میدانی وجود دارد که نشان می دهد یکی از عوامل خالی ماندن هتل ها، گران بودن این واحدهای اقامتی است و سوق یافتن جریان بازار به سمت زائرسراهای ارزان قیمت است که همه این نتایج حاصل شده، عدم وجود یک طرح جامع گردشگری به عنوان نقشه راه را تائید می نماید.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری از چند عامل تشکیل می گردد، گفت: پول و سرمایه یک عامل است و احساس امنیت سرمایه گذار عامل دیگری است که باید تامین گردد. وجود چالش های اداری و قوانین سخت و دست و پا گیر درست یا نادرست سرمایه گذار را از سرمایه گذاری منصرف می نماید، گاهی این قوانین اداری آنقدر سخت می گردد که سرمایه گذار عطایش را به لقایش می بخشد و همه اینها دست به دست هم می دهد تا بر فرایند سرمایه گذاری تاثیر بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 163

به "مشهد نیازمند یک طرح جامع گردشگری است" امتیاز دهید

1 کاربر به "مشهد نیازمند یک طرح جامع گردشگری است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد نیازمند یک طرح جامع گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید