نقاط سرآمدی هر دانشگاه احصاء شد، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها بر اساس نقاط سرآمدی

به گزارش تور فرانسه، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین نقشه رشد، توسعه و تعالی دانشگاه های علوم پزشکی از احصای نقاط سرآمدی هر دانشگاه برای معین نقاط تمایز اطلاع داد.

نقاط سرآمدی هر دانشگاه احصاء شد، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها بر اساس نقاط سرآمدی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی در گزارش عملکرد شهریورماه 99 با اشاره به شرایط بازگشایی دانشگاه ها گفت: موج دوم شیوع بیماری کووید-19 و تردیدهای ایجاد شده پیرامون زمان و نحوه آغاز به کار دانشگاه ها و مراکز آموزشی، چالش هایی به وجود آورده بود که تصمیم گیری در این رابطه را دچار مشکل می کرد.

وی اضافه کرد: در مورد بازگشایی دانشگاه ها اما، سیاست ما کماکان استفاده از آموزش های مجازی برای دروس نظری و محدود کردن آموزش های حضوری به دروس عملی و کارآموزی و کارورزی بوده است. امیدوارم با درایت و تدبیر همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی بهتری سپری کنیم و یاد بگیریم تا در کنار کرونا فعالیت های آموزشی را با قدرت و کیفیت خوب ادامه دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی با اشاره به تغییر ساختار تشکیلاتی در معاونت آموزشی و دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در شرایط کنونی که تغییرات در جامعه خیلی سریع اتفاق می افتد، اگر ساختارهای قدیمی اصلاح نشوند در پاسخگویی دانشگاه به نیازهای جامعه اختلال ایجاد خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع، قوی تر کردن گروه های آموزشی و گسترش همکاری های درونی و بیرونی بین گروه های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار می گیرد.

حقدوست با اشاره به سی و نهمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و آنالیز چالش های آموزشی رشته های دندانپزشکی به دلیل همه گیری کرونا اضافه کرد: برای غلبه بر مسائل به ویژه در رابطه با آموزش ادغام یافته با درمان، باید از تجربیات و سطح بندی حوزه درمان در این موضوع استفاده گردد و این تجربیات با توجه به ویژگی های رشته دندانپزشکی، بومی سازی گردد تا فاصله بین درمان، پزشکی و دندانپزشکی به حداقل برسد.

وی درباره ترویج گفتمان پاسخگویی و دغدغه مندکردن اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به مسئولیت های اجتماعی گفت: تا وقتی که این بحث در بدنه دانشگاه، در گروه های آموزشی، برنامه های درسی و اذهان اعضای هیئت علمی و دانشجویان رسوخ پیدا نکند، نتیجه عینی و ملموس نخواهد داشت و ضروری است پاسخگویی اجتماعی به طور جدی توسط دانشگاه ها در همه سطوح پیگیری گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین نقشه رشد، توسعه و تعالی دانشگاه ها و مرجعیت علمی اطلاع داد و گفت: تدوین نقشه رشد و تعالی و تمایز دانشگاه ها گام مهم برای نیل به مرجعیت علمی و از اولویت های آموزش پزشکی کشور است. به همین دلیل مرکز نصر کلان پروژه مشخص نقاط تمایزی دانشگاه ها را انجام داده و بر اساس شاخص های علمی و مستندات موجود، نقاط سرآمدی هر دانشگاه احصاء شده است.

حقدوست گفت: در گام بعدی، باید با تعامل با دانشگاه ها نقشه راه توسعه و تعالی هر دانشگاه برای رسیدن به مرجعیت علمی تدوین گردد. داشتن نقشه راه مدون می تواند در برنامه ریزی های راهبردی برای توسعه همه جانبه دانشگاه ها یاری شایانی کند و منجر به توسعه هدفمند و متوازن گردد.

وی درباره بین المللی سازی آموزش پزشکی اعلام کرد: تمرکز دانشگاه ها، بیشتر روی جذب دانشجوی خارجی در سال های اخیر بوده، درحالی که بین المللی سازی مفهوم بسیار وسیع تری از جذب دانشجوی خارجی دارد و ما باید در دانشگاه افرادی در تراز بین المللی تربیت کنیم که بتوانند در سطح بسیار بالایی مدیریت نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از واسپاری مسئولیت برگزاری همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد و گفت: یکی از تصمیم های مهم بعد از برگزاری بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی گرفته شد، این بود که وزارت بهداشت خود به طور مستقیم درگیر اجرای این همایش نباشد و مسئولیت برگزاری آن به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار گردد. بنابراین مسئولیت برگزاری همایش بعدی آموزش علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شد.

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 762

به "نقاط سرآمدی هر دانشگاه احصاء شد، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها بر اساس نقاط سرآمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط سرآمدی هر دانشگاه احصاء شد، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها بر اساس نقاط سرآمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید