پیش بینی بازار بیش از 3 میلیارد دلاری نانوذرات نقره تا سال 2024

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو،با افزایش دامنه کاربرد نانوذرات نقره، پیش بینی می گردد که این نانوذرات تا سال 2024 بازار بیش از 3 میلیارد دلاری داشته باشند.

پیش بینی بازار بیش از 3 میلیارد دلاری نانوذرات نقره تا سال 2024

آنالیز های اخیر نشان می دهد که نانوذرات نقره درآمد قابل توجهی در صنعت منسوجات ایجاد می نماید. با استفاده از نانوذرات فلزی در کالاهای مصرفی نظیر منسوجات، مواد غذایی، خمیردندان و صابون، درآمد قابل توجهی از کسب و کار نانوذرات نقره به دست می آید.

نانوذرات نقره به دلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی که دارد و از آنجایی که دارای خواص آنتی باکتریال است مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته و ارزش افزوده زیادی برای ذی نفعانی که روی این فناوری سرمایه گذاری نموده اند، به ارمغان آورده است.

نانوذرات نقره بالاترین درجه ارزش تجاری را در صنعت نساجی، غذا و نوشیدنی، الکترونیک و مراقب بهداشتی ایجاد نموده است. برای مثال، فعالیت های ضدقارچی باعث شده تا این نانوذرات در پزشکی، دارو، مواد آرایشی، صابون و پلاستیک به کار گرفته شوند.

در گزارشی که گلوبال مارکت اینسایت به چاپ رسانده است، پیش بینی شده که اندازه بازار نانوذرات نقره تا سال 2024 به 3 میلیارد دلار می رسد.

نانوذرات سریع ترین رشد را در محصولات آرایشی تجربه می نماید چرا که مانع از آلودگی باکتری ها و قارچ ها می گردد. همچنین از این نانوذرات در مواد آرایشی و پودرهای آرایشی استفاده می گردد.

نانوذرات نقره در حال ورود به ژل های مراقبت دهان و خمیردندان هستند که مانع از رشد باکتری ها شده و به کاهش بوی بدن دهان یاری شایانی می نمایند.

رنگ ها و پوشش ها نیز در حال تبدیل شدن به یک نمونه سودآور هستند زیرا پوشش های حاوی نانوذرات نقره در صنایع خودروسازی، بهداشت و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از نانوذرات نقش اساسی در حفاظت از محصولات مقاوم در برابر پرتو فرابنفش و خوردگی می شوند.

نانوذرات نقره در بخش دارویی نیز در حال توسعه هستند چرا که طیف گسترده ای از خواص ضدویروسی، ضدتومور و ضدباکتری را از خود به نمایش می گذارند.

نانوذرات نقره در ارتوپدی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در بخش سیمان استخوان، ایمپلنت ها و پوشش های هیدروکسی آپاتیت برای جلوگیری از تشکیل زیست فیلم ها استفاده می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 738

به "پیش بینی بازار بیش از 3 میلیارد دلاری نانوذرات نقره تا سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بازار بیش از 3 میلیارد دلاری نانوذرات نقره تا سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید