چگونه چیدمان کمد لباس را به برترین شکل انجام بدهیم؟

به گزارش تور فرانسه، احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد سال هاست که سعی می کنید با روش های مختلف کمد لباس خود را مرتب کنید ؛ اما حداکثر بعد از چند ماه با آشفتگی روبرو می شوید. در واقع چیدمان شما یک راهکار کوتاه مدت است. شاید زمان آن رسیده است که روش های مختلف را برای دراز مدت امتحان کنید و نظم را برای چیدمان کمدتان حفظ کنید. پس بیایید نحوه ارائه چیدمان کمد لباس را در 12 مرحله برای اتاق خواب های معمولی آنالیز کنیم.

چگونه چیدمان کمد لباس را به برترین شکل انجام بدهیم؟

چیدمان کمد لباس باید چگونه باشد؟

اگر می خواهید کمد خود را مرتب کنید اما نمی دانید از کجا آغاز کنید ، با دنبال کردن مراحل زیر کمد لباس ایده آل خود را پیدا نمایید.

لباس های خود را دسته بندی کنید

یک راه سریع برای مرتب نگه داشتن کمدها و به هم ریختگی آن ها این است که لباس ها را بر اساس دسته بندی مرتب کنید. به طور خلاصه ، به جای اینکه لباس هایتان را به هم ریخته در کمد بیندازید ، می توانید با بیرون آوردن همه لباس ها از کمد و دسته بندی آن ها در دسته هایی مانند شلوار ، ژاکت ، لباس ، پیراهن و … کمد خود را مرتب کنید.

زیرا اگر لباس ها را دسته بندی کنید ، پیدا کردن چیزی که در پی آن هستید راحت تر خواهد بود. بعلاوه از نظر چیدمان داخلی کمد لباس به هارمونی بصری دست خواهید یافت. به این ترتیب می توانید لباس هایی را که دوست ندارید ، قدیمی هستند یا دیگر استفاده نمی کنید را کنار بگذارید تا بعداً هدیه دهید.

لباس هایی را که دیگر به آن احتیاج ندارید ، هدیه بدهید

ممکن است لباس هایی در کمد شما وجود داشته باشد که قدیمی شده اند ، دیگر مناسب استایل شما نیستند و خیلی کوچک یا بزرگ هستند. نباید اجازه دهید آنها فضای کمد لباس را اشغال نموده و به هم ریختگی ایجاد کنند.

با گفتن شاید بعداً بپوشم به این فکر کنید که چند بار این لباس ها را که سال ها نگه داشته اید ، پوشیده اید. آیا وقت آن نرسیده که این نوع لباس ها را هدیه بدهید؟ علاوه بر این ، می توانید این لباس های استفاده نشده را به احتیاجمندان بدهید.

لباس های فصلی را ذخیره کنید

به خصوص لباس ها و پالتوهای ضخیم و پشمی و زمستانی فضای زیادی را در کمدها اشغال می کنند. اگر لباس های تمام فصول را کنار هم نگه دارید ، پیدا کردن چیزی که در پیش هستید سخت می گردد و در نتیجه انبوهی از لباس ها در کمد شما شکل می گیرد. بنابراین ، کمد لباس در این مرحله چگونه سازماندهی شده است؟

اگر جایی برای نگهداری این وسایل در خانه خود دارید ، در هر فصل تنها با نگه داشتن لباس های آن فصل در کمد خود از شر انبوه لباس ها خلاص شوید. به عنوان مثال ، درآوردن لباس های زمستانی از کمد در تابستان باعث ایجاد نظم در کمد شده و به شما احساس جادار بودن می دهد.

یک کمد لباس بزرگ تر تهیه کنید

اگر جایی برای نگهداری لباس های فصل ندارید یا کمدتان برای لباس هایتان کافی نیست ، باید کمدهای با محفظه ای بیشتر را خریداری کنید. کمدهای چند محفظه ای ، سازماندهی کمد لباس را با قفسه ها ، کشوها و جالباسی های بیشتر برای شما آسان تر می نماید. شما می توانید با افزودن کاربردی به دکوراسیون اتاق خواب خود نظم و ظرافت را در کمدتان جلب کنید.

داخل کمد لباس را برای چیدمان خالی و تمیز کنید

کمد لباس چگونه چیده شده است؟ قبل از پاسخ به این سوال ، ضروری است کمد را برای چیدمان کمد خالی و تمیز کنید. در این جهت ابتدا پس از درآوردن لباس از کمد ، داخل کمد خود را با دستمال مرطوب پاک نموده و سپس خشک کنید.

با وجود اینکه تقریبا همواره بسته است ، به مرور زمان گرد و غبار و کثیفی در کابینت ها جمع می گردد. برای از بین بردن این شرایط که گاهی باعث بوی بد کمد می گردد و برای حفظ بوی تمیز لباس های شسته شده ، باید به طور مرتب داخل کمد لباس خود را تمیز کنید.

احتیاج خود را معین کنید

این به نفع شما خواهد بود که چیدمان داخلی کمد لباس ایده آل خود را با توجه به احتیاجهای خود معین کنید. علاوه بر این ، می توان آن را یکی از منطقی ترین مراحل در نظر گرفتن بودجه خود دانست. اگر می خواهید از کمد خود برترین استفاده را ببرید ، می توانید ویژگی هایی را که دوست ندارید تجدید کنید.

به عنوان مثال می توانید با استفاده از رنگ مبلمان ، رنگ کمد لباس خود را تغییر دهید. اگر قفسه های شکسته یا کشوهای شکسته وجود دار د، می توانید بدون تاخیر بیشتر آنها را تعمیر کنید و بعلاوه قفسه به آن اضافه کنید. ویژگی هایی را که کمدتان را نامرتب و از نظر زیبایی نامرتب می نماید را شناسایی نموده و با توجه به بودجه خود آن ها را تجدید نمایید.

بر اساس دسته بندی لباس ها را مرتب کنید

کمد لباس چگونه باید چیده شده باشد؟ برترین پاسخ قرار دادن آنها بر اساس دسته بندی خواهد بود. به عنوان مثال یک قفسه برای شلوار بگذارید و آن را تا کنید و فقط در این قفسه قرار دهید. لباس هایی که باید آویزان شوند را جدا کنید.

لباس هایی را که باید روی چوب لباسی آویزان شوند را انتخاب نمایید. علاوه بر این ، اگر از کشوهای جداگانه برای لباس زیر و جوراب بهره ببرید ، کمد شما منظم تر می گردد. به طور خلاصه، باید لباس ها را از دسته های مختلف گروه بندی کنید و آنها را جداگانه قرار دهید.

لباس های ظریف یا شیک را آویزان کنید

در حالی که بعضی از لباس ها راحت تر تا و قرار می گیرند ، بهتر است بعضی از لباس ها را برای ماندگاری طولانی تر به چوب لباسی آویزان کنید. به عنوان مثال ، لباس های چرمی کتان ابریشمی ، بلوز و پیراهن را می توان آویزان کرد.

کت ها را نیز می توان برای نگهداری آسان و بدون چروک روی چوب لباسی آویزان کرد. لباس های گلدوزی شده سنگین باید به صورت چین خورده قرار گیرند ؛ زیرا وزن گلدوزی ها می تواند باعث افتادگی و تغییر شکل لباس در نتیجه گردد. علاوه بر این ، پارچه های سفت مانند شلوار جین را باید تا نموده و در کمد لباس قرار دهید.

چوب لباسی مناسب را برای چیدمان انتخاب کنید

چیدمان کمد لباس نه تنها با لباس ، بلکه با هماهنگی آویزهایی که استفاده می کنید فراهم می گردد. برای چیدمان زیباشناختی کمد دیواری می توانید روی چوب لباسی های همسان سرمایه گذاری کنید. مثلا چوب لباسی های چوبی بسیار بادوام و مفید هستند. علاوه بر این ، می توانید با توجه به کمد لباس های ایده آل خود ، گزینه های جالبی مانند مخملی یا شفاف را انتخاب کنید.

لباس های ضخیم را به طور تا نموده نگهداری کنید

همانطور که می دانید پلیورهای ضخیم فضای زیادی را در کمد اشغال می کنند. اگر فضای کافی برای آویزان کردن دارید ، آنها را می توانید تا کنید و روی هم در کمد لباس بچینید. اگر از یک قفسه جداگانه برای پلیورها بهره ببرید ، راحت تر خواهید بود.

علاوه بر این ، به لطف پارچه ضخیم خود ، اگر پلیورها تا هم شوند، ساختار خود را حفظ می کنند. علاوه بر این توصیه می کنیم لباس های ضخیم را در کشو قرار ندهید. به این علت که تعداد کشوها در حال حاضر کم است. به جای لباس های پارچه ای ضخیم ، کشوها می توانند اقلام کوچک تری مانند فله جوراب ، لباس زیر ، روسری و موارد مشابه را نگهداری کنند.

از باکس های چند محفظه ای در کشوها بهره ببرید

وقتی لباس ها را به صورت تصادفی در کشوها قرار می دهید ، احتمال قاطی شدن مجدد آن بسیار زیاد است. خوشبختانه لباس ها در باکس های چند محفظه ای به راحتی قابل دستیابی هستند.

با استفاده از نظم دهنده های پارچه ای چند محفظه ای برای داخل کشوها ، جوراب ها و لباس های زیر را مرتب کنید. کسانی که کفش ها را در کمد لباس نگهداری می کنند با استفاده از جعبه های شفاف از ایجاد انبوهی جلوگیری نموده تا به راحتی کفش مورد نظر خود را پیدا کنند. افرادی که می خواهند در فضا صرفه جویی کنند می توانند اکسسوری های خود را در یک سازمان دهنده آویز در داخل درب کمد آویزان کنند.

مرتب سازی را بر اساس رنگ ایجاد کنید

آخرین مرحله موضوع ما مرتب کردن لباس ها بر اساس رنگ ها و به دست آوردن یک چیدمان بصری کمد لباس است. البته در این مرحله نباید رنگ ها دقیقاً یکسان باشند. حتی اگر رنگ های مشابه را ترکیب کنید ، متوجه خواهید شد که چقدر از نظر زیبایی در کمد شما تفاوت ایجاد می نماید.

منبع: اتاق
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1629

به "چگونه چیدمان کمد لباس را به برترین شکل انجام بدهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چیدمان کمد لباس را به برترین شکل انجام بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید