چین از اقدام آمریکا در خروج از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد

به گزارش تور فرانسه، چین، کناره گیری برنامه ریزی شده آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت این اقدام، پیامدهای مهمی برای کشورهای در حال توسعه به همراه دارد.

چین از اقدام آمریکا در خروج از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت، پکن در حال ترغیب جامعه بین المللی به حمایت از سازمان دنیای بهداشت است.

سازمان ملل روز سه شنبه پس از دریافت پیغام حاوی تصمیم دونالد ترامپ- که سازمان بهداشت دنیای را به تبدیل شدن به عروسک خیمه شب بازی چین در جریان بیماری همه گیر کرونا متهم نموده بود- خاطرنشان کرد آمریکا در 6 ژوئیه 2021، سازمان بهداشت دنیای را ترک می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: سازمان دنیای بهداشت معتبرترین و حرفه ای ترین نهاد بین المللی در زمینه امنیت بهداشت عمومی دنیا است.

او با اشاره به شرایط سختی که دنیا به دلیل همه گیری کرونا در آن قرار گرفته است، گفت: خروج آمریکا از این سازمان کوشش های ضدهمه گیری در سطح بین المللی را تضعیف می نماید و تاثیر منفی جدی بر کشورهای در حال توسعه خواهد داشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 616

به "چین از اقدام آمریکا در خروج از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از اقدام آمریکا در خروج از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید