یک میدان نفتی درچین کشف شد

به گزارش تور فرانسه، شرکت نفت چین از کشف یک میدان نفتی عظیم با ذخیره بالا در حوزه تاریم واقع در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین اطلاع داد.

یک میدان نفتی درچین کشف شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روزنامه گلوبال تایمز چین روز آدینه گزارش کرد که بر اساس براورد کارشناسان میزان نفت خام این میدان نفتی جدید 100 میلیون تن تخمین زده می گردد.

گزارش حاکی است میدان نفتی مذکور به نام مونتان که احتمالا حاوی ذخایر بزرگ گاز نیست هست پس از حفاری تا عمقی بیش از 7 کیلومتر کشف شده است.

تاریم بزرگترین پایگاه نفت و گاز چین محسوب می گردد و میزان ذخایر آن حدود 17 میلیارد و 800 میلیون تن براورد شده است.

میزان فراوری نفت این حوزه در سال 2019 میلادی افزون بر 25 میلیون تن بوده است.

چین بزرگترین وارد کننده انرژی از جمله نفت است موسسه تحقیقات فناوری و اقتصاد شرکت ملی نفت چین اعلام نموده است واردات نفت و گاز طبیعی این کشور در سال 2019 میلادی افزایش یافته است مصرف گاز طبیعی این کشور در سال 2018 میلادی هم در مقایسه به سال پیش از ان 18.1 درصد افزایش یافته و به 280 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب رسیده است.

چین سال 2017 میلادی هم 235 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که 17 درصد بیش از سال 2016 میلادی بود.

چین از سال 1993 میلادی به یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت و گاز دنیا تبدیل شده است و اکنون نزدیک به 60 درصد از نفت مورد نیازش را از خارج تامین می نماید.

این کشور همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین راستا انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال 2009 میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می نماید. ، ایرنا

حمله راکتی آمریکا به پایگاه های نظامی در دیرالزور

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 429

به "یک میدان نفتی درچین کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میدان نفتی درچین کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید