26 بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش کامل بیمه سلامت واقع شده است

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: تا به امروز 26 بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش کامل تعهدات بیمه سلامت قرار گرفته و اقدامات اجرایی جهت تسریع در ارائه خدمات با هماهنگی سازمان ها و متولیان حوزه سلامت در استان به طور مستمر در حال پیگیری است.

26 بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش کامل بیمه سلامت واقع شده است

شهریار شهرکی اظهارداشت: ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اوتیسم و معلولان، بیماران خاص و صعب العلاج در قالب طرح تازه یکی از برنامه های مهم سازمان بیمه سلامت هست که در این راستا صندوق بیماران خاص و صعب العلاج رونمایی شده و با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی سازمان های بیمه گر پایه و با موضوع سازمان بیمه سلامت ایران در مراحل اجرایی در کشور است.

وی اعلام کرد: با حمایت ها و اقدامات بعمل آمده در حوزه نظام سلامت که با رویکرد پوشش بیمه همگانی سلامت، حفاظت مالی از بیمه شدگان بویژه افزایش تعهدات در رابطه با درمان بیماری های خاص و صعب العلاج بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران و تخصیص اعتبارات که از سوی مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت، سبب شد بخش مهمی از دغدغه های مردم سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک در مورد درمان اینگونه بیماری ها کاهش یا رفع گردد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طرح های مهمی از پارسال در سازمان بیمه سلامت در حال اجراست که بخشی از این طرح ها شامل بیمه کردن افراد بصورت رایگان در دهک های یک تا سه که حدود 240 هزار نفر در استان به صورت سیستمی و تعداد چهار هزار و 145 نفر بصورت فعال و حضوری در منطقه ها کم برخوردار و حاشیه شهرهای استان بیمه شده اند؛ می گردد.

وی با تاکید بر اینکه پرداختی های سازمان بیمه سلامت به روز است، اعلام کرد: در زمینه پرداختی های طرح دارویار بروز بوده و تمامی اسناد رسیدگی شده تا خاتمه مهرماه پرداخت شده است.

شهرکی گفت: پرداختی های بروز از اولویت های سازمان است و این نظام در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته و مستمر خواهد بود.

وی اضافه کرد: نسخه الکترونیک زمینه ساز تحقق پرونده الکترونیک بوده و در این نسخه گام مهمی برداشته شد که زمینه ساز تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، سرعت بخشیدن به نظام ارجاع و پزشک خانواده خواهد بود که امیدواریم این طرح با همکاری همه ارکان نظام سلامت کامل گردد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کاهش پرداختی از جیب مردم به واسطه اجرای طرح دارویار با اجرای همزمان طرح پوشش بیمه سلامت همگانی صورت پذیرفته گفت: طرح دارویار طرح بسیار بزرگی در حوزه دارویی بوده که مدت ها در دستور کار دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان بیمه سلامت ایران اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: سازمان بیمه سلامت در کنار سازمان غذا و دارو و سایر بیمه ها در پی این هست که طرح دارویار به نحو مطلوب اجرایی گردد و هم اینک در صورت تحت پوشش بودن افراد پرداختی از جیب مردم بدون هیچ گونه افزایشی بوده و اقلام بیشتری در این طرح اضافه شده است.

شهرکی اضافه کرد: 27 داروی پرمصرف در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته که تا هفته های آینده محقق می گردد

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1692

به "26 بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش کامل بیمه سلامت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش کامل بیمه سلامت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید