اجرای 16 طرح پتروشیمی با 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری

به گزارش تور فرانسه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تأکید بر توسعه صنعت پتروشیمی در کنار فراوری گفت: اکنون 16 طرح پتروشیمی با ظرفیت 21 میلیون تن و ارزش سرمایه گذاری حدود 17 میلیارد دلار در این هلدینگ در دست طراحی و اجراست.

اجرای 16 طرح پتروشیمی با 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگاران، آقای جعفر ربیعی در آیین بهره برداری از طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا اضافه نمود: خانواده عظیم صنعت پتروشیمی و همکاران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال های سخت تحریم، جنگ مالی و بیماری کرونا عملکرد مناسبی در فراوری، صادرات، ارزآوری و توسعه صنعت پتروشیمی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 13 شرکت فراوریی هلدینگ خلیج فارس با ظرفیت کل سالانه 28 میلیون تن و فراوری واقعی 21 میلیون تن محصول در سال 99، 65 محصول پتروشیمی را فراوری می نمایند، گفت: اندازه صادرات هلدینگ خلیج فارس پارسال حدود 3 میلیارد دلار و فروش داخلی 73 هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تأکید بر اینکه در کنار فراوری، توسعه صنعت هم مجدانه در دستور کار است، ادامه داد: اکنون 16 طرح توسعه ای پتروشیمی با ظرفیت کل 21 میلیون تن و حجم سرمایه گذاری حدود 17 میلیارد دلار در این هلدینگ در حال طراحی و اجراست که این به معنای ریل گذاری مناسب برای توسعه صنعتی کشور است.

ربیعی به افتتاح 4 طرح پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در سال 99 با حضور رئیس جموری اشاره نمود و گفت: عظیمترین این طرح ها، ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس با 3.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری بود.

وی به اجرای طرح های پایین دستی با مشارکت بخش خصوصی اشاره نمود و اضافه نمود: در این حوزه هفت طرح با ظرفیت کل 3 میلیون تن و حجم سرمایه گذاری 490 میلیون دلار در حال اجراست.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به اجرای طرح های کوچک و عظیم در شرکت های فراوریی این گروه با هدف فراوری محصولات تازه و برطرف گلوگاه های فراوری اشاره نمود و گفت: طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا در سال های اوج تحریم و کرونا با هدف افزایش فراوری مجتمع به 110 درصد ظرفیت اسمی و فراوری محصولات باکیفیت تر و باارزش تر اجرا شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه واحد شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا 350 هزار تن محصول را به محصولات با ارزش بالاتر تبدیل می نماید، اضافه نمود: برای احداث این طرح 700 میلیارد تومان هزینه شده و این طرح در زمان احداث به طور میانگین برای 250 نفر و در زمان بهره برداری برای 40 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد نموده است.

وی توضیح داد: فعالیت های مهندسی و اجرای طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا را به طور کامل شرکت های داخلی انجام داده اند و بیش از 85 درصد تجهیزات نصب شده از سازندگان داخلی تأمین شده است.

طرح شیرین سازی (گوگردزدایی) برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا امروز (پنجشنبه، سوم تیرماه) با هدف گوگردزدایی از محصول برش سبک این شرکت برای رسیدن به اندازه نهایی گوگرد کمتر از یک PPM با فرمان حسن روحانی، رئیس جمهوری به وسیله ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسمی رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1261

به "اجرای 16 طرح پتروشیمی با 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 16 طرح پتروشیمی با 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید