ادعای آمریکا: محموله سوخت مصادره شده ایران را فروختیم

به گزارش تور فرانسه، تهران (پانا) - ایالات متحده گفت که یک میلیون و 100 هزار بشکه بنزین که ادعا می شود متعلق به ایران بوده است را بعد از مصادره، فروخته است.

ادعای آمریکا: محموله سوخت مصادره شده ایران را فروختیم

به گزارش ایلنا از اسپوتنیک، ایالات متحده گفت که یک میلیون و 100 هزار بشکه بنزین که ادعا می شود متعلق به ایران بوده است را بعد از مصادره، فروخته است.

وزارت دادگستری آمریکا با اذعان ضمنی به این که رویکردی مانند دزدان دریایی در پیش گرفته است، گفت که یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرده و آن را فروخته است.

ادعا شده است که این محموله اوایل سال جاری میلادی با چهار نفت کش خارجی حمل می شد و دادگاه آمریکا در ماه آگوست حکم مصادره این سوخت را صادر کرد.

ادعای وزارت دادگستری آمریکا درخصوص این که این سوخت متعلق به ایران بوده و به مقصد ونزوئلا حمل می شد، در حالی مطرح می شود که حجت الله سلطانی سفیر تهران در ونزوئلا با رد این ادعا تاکید کرده است که نفت کش ها متعلق به ایران نبود.

جان دمر دستیار وزارت دادگستری و هماهنگ کننده امور امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی یاوه سرایی ها در این خصوص مدعی شد: با خرسندی عمیق می توانم اعلام کنم که ما قصد داریم درآمد حاصله از فروش این سوخت را دریافت کنیم و آن را پس از پایان رسیدگی به این پرونده به صندوق آمریکایی قربانیان تروریسم بدهیم که دولت حامی آن است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 800

به "ادعای آمریکا: محموله سوخت مصادره شده ایران را فروختیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آمریکا: محموله سوخت مصادره شده ایران را فروختیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید