امنیت غذایی مردم تحت تأثیر پاندمی کووید 19 نهاده شد

به گزارش تور فرانسه، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، نسبت به تهدید امنیت غذایی مردم در پاندمی کووید 19 هشدار داد.

امنیت غذایی مردم تحت تأثیر پاندمی کووید 19 نهاده شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید محمد طباطبایی گفت: امنیت غذایی به معنای دسترسی همه افراد یک جامعه به غذای کافی و سالم برای داشتن زندگی سالم و فعال همیشه از اهم دغدغه های دولت ها بوده است که عوامل متعدد مالی، اجتماعی، فرهنگی برآن موثر است.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از عوامل اثر گذار بر این امر شرایط اقلیمی، کم آبی و به تبع آن بروز خشکسالی است که برای برقراری امنیت غذایی در این دوران، باید شیوه تهیه، فراوری و مصرف مواد غذایی را به سمت برنامه های غذایی پایدار سوق داد.

طباطبایی ادامه داد: برنامه های غذایی پایدار، برنامه هایی هستند که با کمترین، اثرات زیست محیطی به تحقق امنیت غذا و تغذیه یاری و زندگی سالم را برای نسل های حاضر و آینده فراهم می نماید.

وی اضافه نمود: برنامه های غذایی پایدار از نظر فرهنگی قابل قبول، از نظر مالی منصفانه و ارزان، قابل دسترس برای همه و حافظ و مراقب تنوع زیستی و زیست بوم هستند که برای تامین امنیت غذایی و اجرای برنامه غذایی پایدار احتیاج به مشارکت و مداخلات همه جانبه ای همه سازمان ها و ارگان های دخیل در این امر است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با ذکر این مطلب که غذایی که انتخاب و مصرف می کنیم نه تنها بر سلامتی ما و سیاره ما، بلکه در نحوه عملکرد سیستم های کشاورزی و غذایی موثر است، گفت: تبعات مالی ناشی از همه گیری کووید 19 بر امنیت غذایی و شرایط تغذیه خانوارها و به تبع آن بر سلامتی افراد تاثیر گذار بوده است و ایجاد سیستم های پایدار کشاورزی و غذایی با سیاست گذاری و توجه جدی به اصلاح در سیستم های کشاورزی- غذایی لازم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1379

به "امنیت غذایی مردم تحت تأثیر پاندمی کووید 19 نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت غذایی مردم تحت تأثیر پاندمی کووید 19 نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید