بومی سازی قطعات راهبری و وارداتی صنعت ریلی به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش تور فرانسه، یک شرکت دانش بنیان پیروز شده است با بومی سازی بعضی قطعات مهم در صنعت ریلی گامی اساسی در این حوزه بردارد.

بومی سازی قطعات راهبری و وارداتی صنعت ریلی به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بابک ابدالی رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان اصفهان کفریز گفت: این شرکت با تمرکز بر فراوری قطعات و تجهیزات صنعتی از دهه 60 شمسی تاسیس شده است. نفت، گاز، آب و فاضلاب از جمله صنایعی هستند که ما بر روی آن تمرکز داریم. با توسعه گروه تحقیق و توسعه شرکت وارد صنعت ریلی کشور شدیم و کوشش داریم تا با بومی سازی قطعات مختلف در این صنعت گامی برای خودکفایی هر چه بیشتر کشور برداریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان اصفهان کفریز، ادامه داد: از جمله محصولات ما در حوزه ریلی چرخ بانداژ قطار و چرخ مونوبلوک قطار است. این قطعات از جمله محصولاتی است که پیش از این به صورت کامل از خارج از کشور وارد می شد.

این فعال دانش بنیان ضمن شرح فرایند علمی بومی سازی قطعات و تجهیزات اضافه کرد: در شرکت با رصد احتیاجهای فناورانه حوزه ریلی و اولویت بندی، سعی کردیم که برای این احتیاجها پاسخ های فناورانه ارائه کنیم و بر این اساس چرخ مونوبلوک و چرخ بانداژ را که قطعه ای استراتژیک محسوب می گردد را انتخاب کردیم.

ابدالی بعلاوه اعلام کرد: در صورتی که این قطعات به صورت انبوه فراوری شوند، قطعاً با قیمت رقابتی عرضه می شوند. این قطعات مواد مصرفی قابل توجهی احتیاج دارند و 70 تا 75 درصد آنها از فولاد تشکیل می گردد. بعلاوه در کنار این موارد، قطعاتی مانند فلنچ های تاور توربین های بادی و بدنه شیرهای توپی سایز بالا، از جمله بعضی محصولات دیگر فراوری شده در این واحد صنعتی است که در صنعت گاز کشور کاربرد دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با بومی سازی قطعات ریلی با مقاومت و مخالفت بالای افراد حقیقی و حقوقی واردنماینده روبرو شده ایم، بعلاوه بعضی از خریداران هم برای جایگزینی محصول ایرانی با محصول وارداتی تردید دارند. نهادهای مانند وزارت صمت می توانند در این زمینه به ما یاری نمایند.

ابدالی ضمن تاکید بر توان شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی همه قطعات مورد احتیاج صنعت ریلی گفت: در صورت ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، این شرکت از این توان برخوردار است تا همه احتیاج کشور را در این زمینه تامین کند. بعلاوه تخصیص سرمایه لازم برای توسعه خطوط فراوری، دیگر حمایتی است که می تواند موجب رجحان کالای دانش بنیان ایرانی در برابر رقبای خارجی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1274

به "بومی سازی قطعات راهبری و وارداتی صنعت ریلی به وسیله دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی قطعات راهبری و وارداتی صنعت ریلی به وسیله دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید