خبرنگاران درمان بیماران قلبی بدون مراجعه به دیگر استان ها در خوزستان انجام می گردد

به گزارش تور فرانسه، اهواز- خبرنگاران- رئیس انجمن قلب خوزستان گفت: با توجه به استعداد و ظرفیت مناسبی که از لحاظ فعالیت پزشکان و جراحان فوق تخصص قلب در استان ایجاد شده، درمان بیماران قلبی بدون مراجعه به استان های دیگر و یا حتی خارج از کشور در حال اجرا است.

خبرنگاران درمان بیماران قلبی بدون مراجعه به دیگر استان ها در خوزستان انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران دکتر حبیب حی بر روز پنج شنبه در نشست خبری اولین وبینار تخصصی و فوق تخصصی قلب کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برای اولین بار در خاورمیانه و با همکاری بیمه سلامت خوزستان انجام شد، اظهارداشت: با برنامه ریزی که صورت گرفت؛ کوشش می گردد زمینه درمان بیماران با شرایط سخت را با هم فکری و به وسیله اینگونه وبینارهای علمی مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه همه اقدامات پیشرفته قلبی در استان خوزستان قابل انجام است، گفت: در هر صورت ضروری است مواردی که درمان آنها با شرایط سخت همراه است به وسیله مشاوره جمعی و هم فکری دیگر متخصصان حوزه قلب و عروق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

متخصص قلب و عروق خوزستان با تاکید بر ایجاد ظرفیت مناسب برای درمان بیماران قلبی در خوزستان، گفت: بر همین اساس دیگر نیازی نست که بیماران خوزستانی برای انجام مراحل درمانی به دیگر استان ها و یا خارج کشور مراجعه نمایند.

رئیس انجمن قلب استان به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: هم فکری و درمان بیماران قلبی را نمی توان به دلیل بروز این بیماری همه گیر به عقب انداخت و به همین خاطر لازم بود هرچه زودتر در خصوص بیمارانی که در شرایط سخت درمانی قرار دارند، تصمیم گیری می کردیم.

حی بر توضیح داد: به همین منظور فیلم های آنژیوگرافی این دست از بیماران با درمان سخت را به صورت وبینار در ارتباط زنده برای متخصصان قلب و عروق به نمایش گذاشتیم و برای آنها تصمیم گیری های لازم انجام شد.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در گرو رژیم غذایی سالم

رئیس انجمن قلب خوزستان همچنین از مردم خواست به اهمیت رژیم غذایی سالم توجه نمایند، اضافه نمود: در این صورت است که می توان از ابتلا به خیلی از بیماری ها از جمله مسائل قلبی و عروقی تا حد زیادی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از فست فودها، نمک زیاد و غذاهای سرخ کردنی اغلب باعث مسائل قلبی و عروقی می گردد، گفت: مهمترین عامل در بروز سکته های مغزی، فشارخون و ... استفاده از رژیم غذایی ناسالم تشخیص داده شده است.

برگزاری وبینارهای تخصصی قلب و عروق هر 2 ماه یکبار

دبیر و نایب رئیس انجمن قلب خوزستان و عضو دپارتمان قلب نفت اهواز نیز در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه برای اولین بار است که بیمه سلامت خوزستان به عنوان یک نهاد بیمه ای در برگزاری چنین وبینار علمی مشارکت دارد، اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزیها، سلسله وبینارهای مربوط به حوزه درمان قلب و عروق به وسیله این انجمن به صورت هر 2 ماه یک بار برگزار می گردد.

دکتر خسرو کاشانی توضیح داد: در این وبینار شرایط بیماران قلبی که قبلا آنژیوگرافی شده اند و هم اکنون مراحل درمانی آنها با چالش روبه روست از سوی متخصصان این حوزه درمانی مورد ارزیابی نهاده شد.

وی اضافه نمود: پیش از این این آنالیز ها به صورت محدودتر و در کلاس های درس گروه قلب و عروق دانشکده های پزشکی صورت می گرفت.

اعضای پنل این وبینار را دکتر اصغر رمضانی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر احمدرضا عصاره متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشن، دکتر نهضت اکیاش متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی، دکتر اخلاص طرفی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ نارسایی قلب، دکتر محمدرضا کیارسی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی تشکیل می دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 583

به "خبرنگاران درمان بیماران قلبی بدون مراجعه به دیگر استان ها در خوزستان انجام می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران درمان بیماران قلبی بدون مراجعه به دیگر استان ها در خوزستان انجام می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درمان بیماران قلبی بدون مراجعه به دیگر استان ها در خوزستان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید