خوراکی هایی برای پیشگیری از زوال عقل

به گزارش تور فرانسه، منیزیم یک ماده معدنی است که معمولا در آجیل، دانه ها، سبزیجات برگدار و لبنیات یافت می گردد. منیزیم برای حفظ بافت های بدن ما از جمله عدم ارسال سیگنال در مغز و یکپارچگی سد خونی مغزی لازم است.

خوراکی هایی برای پیشگیری از زوال عقل

نتایج پژوهش های تازه نشان می دهد که مصرف روزانه مواد غذایی غنی از منیزیم می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

به گزارش یاهونیوز، هم چنین، محققان دریافتند که اثرات مثبت منیزیم بیش تر در رژیم غذایی برای زنان بیش از مردان مفید است. مدتی است که تحقیقات اهمیت بعضی ویتامین ها و نحوه یاری آن به عملکرد مغز را نشان داده است. با توجه به افزایش سریع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در ایالات متحده دانشمندان مشتاق هستند تا دریابند که چه چیزی می تواند به کاهش خطر زوال شناختی یاری کند.

اکنون یک تیم از محققان دریافته اند که افزایش دوز روزانه منیزیم ممکن است از زوال عقل جلوگیری کند و سلامت کلی مغزتان را تقویت نماید.

نتیجه این مطالعه که در مجله اروپایی تغذیه منتشر شد از داده های بیوبانک بریتانیا استفاده نموده و بیش از 6000 شرکت کننده سالم از نظر شناختی را در بریتانیا در رده سنی 40 تا 73 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

افراد مورد آنالیز طی مدت 16 ماه پنج بار منیزیم را به وسیله بلعیدن مصرف نموده بودند و داده های شان ثبت شد. محققان دریافتند افرادی که روزانه بیش از 550 میلی گرم منیزیم مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که روزانه حدود 350 میلی گرم منیزیم دریافت می کنند سن مغزشان تقریبا یک سال جوان تر است.

سرپرست تیم انجام دهنده این پژوهش می گوید: مطالعه ما نشان می دهد که افزایش 41 درصدی در مصرف منیزیم می تواند منجر به کوچک شدن مغز کم تر مرتبط با افزایش سن گردد که با عملکرد شناختی بهتر و خطر کمتر یا تاخیر در شروع زوال عقل در زندگی بعدی مرتبط است.

این مطالعه هم چنین نشان داد که مصرف بیش تر منیزیم در رژیم غذایی ممکن است به محافظت از مغز مان در مراحل اولیه پیری یاری کند و اثرات پیشگیرانه ممکن است در 40 سالگی یا حتی زودتر شروع گردد. این بدان معناست که افراد در هر سنی باید توجه بیش تری به مصرف منیزیم خود داشته باشند.

علاوه بر این یافته ها محققان هم چنین دریافتند که اثرات محافظتی بیش تر منیزیم در رژیم غذایی برای زنان بیش تر از مردان و در زنان یائسه بیش تر از زنان پیش از یائسگی مفید است. این موضوع می تواند به علت اثر ضد التهابی منیزیم باشد.

منیزیم چیست و چه تاثیری بر سلامت مغز ما دارد؟

منیزیم یک ماده معدنی است که معمولا در آجیل، دانه ها، سبزیجات برگدار و لبنیات یافت می گردد. منیزیم برای حفظ بافت های بدن ما از جمله عدم ارسال سیگنال در مغز و یکپارچگی سد خونی مغزی لازم است. کمبود منیزیم با افزایش التهاب مغز و ایجاد بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر، ام اس و بیماری پارکینسون مرتبط است.

علاوه بر این، بین شرایط منیزیم، مصرف آن و یائسگی رابطه وجود دارد که ممکن است بعضی از تفاوت ها را بین زنان و مردان ایجاد کند. مطالعات آنالیز نموده اند که چگونه سطوح منیزیم در بین زنان پیش و پس از یائسگی با مصرف بالای منیزیم در زنان یائسه فرق دارد که با سطوح پایین تر نشانگر های التهابی مانند پروتئین واکنشی C مرتبط است پروتئینی که سطح التهاب را در بدن شما نشان می دهد.

شما می توانید با افزودن مواد غذایی غنی از منیزیم به هر وعده غذایی و میان وعده احتیاج خود را رفع سازید. برای بهینه سازی مصرف منیزیم افزودن غلات، شیر و یک موز برای صبحانه، یک ساندویچ روی نان سبوس دار با 1 فنجان خوراک لوبیا برای ناهار، 1 اونس بادام برای میان وعده و یک شام از ماهی قزل آلا، برنج قهوه ای و کلم بروکلی در مجموع حدود 350 میلی گرم منیزیم برای روز فراهم می کنند.

اگر در رژیم غذایی شما کمبود منیزیم وجود دارد و نشانه هایی از کمبود آن را احساس می کنید می توانید مکمل منیزیم را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید. گنجاندن مواد غذایی غنی از منیزیم مانند غلات کامل و سبزیجات سبز تیره و برگ دار در رژیم غذایی تان برای سلامت مغز بدون توجه به سن شما مفید است.

مصرف یک رژیم غذایی سالم با کاهش التهاب مغزی و تامین مواد مغذی مناسب برای عملکرد بهینه مغز تأثیر مثبتی بر سلامت مغزتان دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1758

به "خوراکی هایی برای پیشگیری از زوال عقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی برای پیشگیری از زوال عقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید