قرابیه سیب و دارچین????؛ طرز تهیه مرحله به مرحله

به گزارش تور فرانسه، قرابیه سیبیک نوع شیرینی ترکیه ای ترد و خوشمزه هست که طرفداران زیادی داره و برای پذیرایی از مهمان های عید و دیگر مناسبتها گزینه مناسبی میتونه باشه. عطر سیب به همراه دارچین طعم خیلی خوبی به این شیرینی میده، خمیر شیرینی خیلی پوک و ترد هست و تو دهن آب میشه. بریم سراغ دستور این شیرینی خوشمزه و زیبا. دستور این دسر که در دسته آشپزی و در مجله اینترنتی خبرنگاران است به دو بخش تقسیم میشه. بخش اول مربوط به تهیه خمیر شیرینه و بخش دوم درباره مواد توی شیرینی قرابیه سیبه.

قرابیه سیب و دارچین????؛ طرز تهیه مرحله به مرحله

وقتی یه شیرینیه خونگی درست می کنیم، بهتره همه چیش خونگی باشه. از خمیرش گرفته تا محتویات داخل شیرینی. با مواد زیر و دستوری که در ادامه آموزش میدیم، میتونیم یه خمیر شیرینی خوشمزه درست کنیم.

مواد مورد نیاز برای خمیر قرابیه سیب
آرد200الی 250 گرم
شیر75 میلی لیتر
کره100 گرم
شکریک و نیم قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه خشک1 قاشق چایخوری
نمک1 پنس
مواد مورد نیاز برای داخل قرابیه سیب
سیب3 الی 4 عدد
شکرنصف لیوان
دارچین1 قاشق مربا خوری
گردو یا فندق خرد شدهیک چهارم لیوان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با ترفندهای خوشمزه تر شدن آن

طرز تهیه قرابیه سیب:

1- اول سیب ها رو پوست بگیرید و رنده درشت کنید.

2- سیب های رنده شده رو داخل ماهیتابه بریزید و با شکر مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار بدین تا سیب ها آب بندازن و گاهی هم برنید تا زمانی که آب سیب ها کاملا کشیده بشه. بعد از روی حرارت بردارید و اجازه بدید کاملا خنک بشه و دارچین و گردو رو بهش اضافه کنین.

مراحل آماده کردن خمیر شیرینی قرابیه سیب و دارچین:

1- کره رو از قبل بیرون از یخچال قرار بدین تا نرم بشه و به دمای محیط برسه.

2- خمیر مایه رو داخل ظرف گودی بریزین و شیر ولرم رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنین.

دمای شیر باید به صورتی باشه که وقتی با نوک انگشت حرارت رو میسنجیم گرما حس بشه اما نسوزونه.

3- بعد شکر رو به مخلوط شیر و خمیر مایع اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا نصف آرد رو اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم. یک پنس نمک رو اضافه می کنیم و بعد کره به دمای محیط رسیده رو اضافه و مخلوط می کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با مرغ و گوشت قلقلی؛ آموزش با تصاویر

4- از اینجای کار به بعد با دست خمیر رو ورز میدیدم ، کمی آرد با دست برمیداریم و روی خمیر میریزیم سپس با انگشت ها خمیر رو ورز میدیدم.

تو اضافه کردن آرد دقت کنید نباید آرد زیادی به خمیر اضافه کنین چون باعث خفه شدن خمیر میشه.

باید تا جایی آرد اضافه بشه که خمیر به دست نچسبه و خمیر لطیفی حاصل بشه.

برای ورز دادن از کف دست استفاده نکنین چون خمیر کره داره ممکنه حرارت دست باعث بشه خمیر به روغن بیفته و این باعث میشه شیرینی خشک بشه.

5- کم کم آرد اضافه کنین تا وقتی که خمیر به دست نچسبه. حالا خیلی کم خمیر رو با کف دست ورز بدین فقط برای اینکه خمیر جمع و یکدست بشه (زیاد این کارو نمیکنیم فقط چند ثانیه) بعد خمیر رو چونه کنین و روی ظرف سلفون بکشین و نیم ساعت توی محیط به خمیر استراحت بدین.

6- بعد از استراحت خیلی کم خمیر رو ورز بدین تا هوای داخل خمیر خارج بشه. می تونین خمیر رو چهار قسمت یا هشت قسمت بکنین اگه چهار قسمت بکنین شیرینی بزرگتری دارین و خمیر شیرینی ضخیم تره که باعث میشه شکیل تر به نظر بیاد. اما من چون میخواستم شیرینی خمیر نازک تری داشته باشه هشت قسمت کردم.

7- هر قسمت رو با وردنه به حالت مربعی باز می کنیم و دور خمیر رو جدا می کنیم به شکل مربع تا صاف بشه. مربع رو چهار قسمت در نظر بگیرید و دو قسمت رو نواری برش بزنید (مطابق عکس).

8- روی یکی از قسمت های برش نزده از مواد میانی قرار بدین و کاملا پهن کنین تا صاف باشه و قسمت دیگه که برش نخورده رو روی مواد میانی قرار بدین (مطابق عکس)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تاس کباب سنتی خوشمزه (غذای رژیمی)

9- کناره های شیرینی رو با چنگال به هم وصل کنین و قسمت های برش خورده رو به حالت یکی در میون روی هم قرار بدین.

و در نهایت اضافات کناره ها رو جدا کنین.

شیرینی های آماده شده رو داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده قرار بدین و در فر صد و هفتاد سانتی گراد که از قبل گرم شده بپزید تا زمانی که شیرینی ها کمی طلایی بشن زمان پخت رو در نظر داشته باشین چون اگه زیاد در فر بمونه و سرخ بشه خشک میشه فقط تا زمانی که طلایی بشه کافیه و از فر خارج کنید بعد از خنک شدن روی شیرینی ها پودر قند الک کنین و کنار چایی نوش جان کنین.

امیدوارم آموزش براتون مفید بوده باشه و این شیرینی خوشمزه رو تهیه کنین و کنار خانواده تون از خوردنش لذت ببرین.

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1443

به "قرابیه سیب و دارچین????؛ طرز تهیه مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرابیه سیب و دارچین????؛ طرز تهیه مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید