چطور هورمون های شادی را در بدن افزایش دهیم؟

به گزارش تور فرانسه، جالب و تعجب آور است اگر بدانید هورمون ها مسئول احساس خوشبختی در شما هستند.

چطور هورمون های شادی را در بدن افزایش دهیم؟

به گزارش دویچله وله، هورمون ها پیغام رسان هایی هستند که بسیاری از عملکردهای بدن را کنترل می نمایند و تنظیم نماینده سلامت جسمی و روحی ما هستند. روش های ساده ای وجود دارند که بکارگیری آنها باعث افزایش سطح هورمون های مرتبط با احساس شادی از جمله اندورفین، سروتونین و دوپامین می گردد. یکی از این روش ها، انتخاب های غذایی است.

به این موضوع توجه کنید که مغز شما باید نفس بکشد تا به شما در فکر کردن یاری کند.

استرس اکسیداتیو تنفس مغز را سخت می نماید. با افزایش سن، آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن، باعث استرس اکسیداتیو در سلول ها می گردد. در عوض، ویتامین E موجود در آجیل و دانه ها، از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می نماید. مصرف آجیل و دانه ها راه خوبی برای افزایش سطح سروتونین است.

غذاهای سرشار از امگا 3 نیز باعث کاهش التهاب در بدن می گردد. از قلم نیاندازید که التهاب خود عامل بروز افسردگی است. هفته ای دو بار ماهی های چرب بخورید. با این کار سطح دوپامین و سروتونین را افزایش می دهید. شکلات تیره را از یاد نبرید. مصرف شکلات تیره باعث فراوری اندورفین در بدن می گردد و به افزایش احساس شادی یاری می نماید.

به گفته کارشناسان به رژیم غذایی تان آووکادو اضافه کنید. این میوه سرشار از چربی های اشباع نشده است که به گردش بهتر دوپامین و سروتونین در بدن یاری می نمایند. روزانه به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرید. دریافت کافی نور خورشید باعث افزایش سطح سروتونین می گردد. تمرینات مداوم ورزشی نیز سطح اندورفین در بدن را افزایش می دهد و باعث می گردد کمتر احساس پریشانی و درد کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 296

به "چطور هورمون های شادی را در بدن افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور هورمون های شادی را در بدن افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید