کتاب مبانی استقرار حکمرانی داده ها تالیف شد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردآوری و تألیف این کتاب که در شش فصل تهیه شده، از طریق بهروز الیاسی، مهدی حسنی نسب، فهیمه سلیمی کوچی و مهدی حسین پور اجرا شده است.

کتاب مبانی استقرار حکمرانی داده ها تالیف شد

مطالب کتاب به طور اخص، به مفاهیم چارچوب ها، مؤلفه های حکمرانی داده ها، مدیریت اسناد و محتوای داده ای و همچنین مدیریت فراداده ها می پردازد و دستاورد آن ارتقای منافع سازمان از نظر سازگاری داده ها، بهبود کیفیت داده ها، تدقیق و کامل بودن داده ها، پیشینه سازی استفاده از داده ها در تصمیم گیری ها، بهبود برنامه ریزی کسب و کار، بهبود عملکرد مالی و بیشینه سازی سود است.

از آنجا که داده های با ارزش سازمانی باید به نام یک دارایی مدیریت شوند، در این کتاب، مجموعه ای از سیاست ها، تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها، اختیارات، اقدامات، مسؤولیت ها و پایش ها که ناظر بر مدیریت دارایی های داده ای سازمان است و حکمرانی داده ها نامیده می شود، ارائه شده است.

در فصل نخست این کتاب به کلیات و مفاهیم حکمرانی داده ها پرداخته شده است. فصل دوم چالش ها و فرصت های حکمرانی داده ها، فصل سوم مؤلفه های حکمرانی داده ها، فصل چهارم داده ها مدیریت اسناد و محتوا، فصل پنجم مدیریت فراداده ها و فصل پایانی به نتیجه گیری اختصاص یافته است.

این کتاب کوشیده تا راهگشای خوبی برای تمامی سازمان ها و نهادهای کسب و کاری خصوصی و دولتی با هدف نظام مند سازی مدیریت استفاده از منابع داده ای و ارتقای علمی صنعت داده پردازی در کشور باشد.

خواندن این کتاب به علاقه مندان مباحث علوم داده، مدیریت کسب و کار و فناوری اطلاعات توصیه می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1326

به "کتاب مبانی استقرار حکمرانی داده ها تالیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مبانی استقرار حکمرانی داده ها تالیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید