کم خوابی را در خانه درمان کنید

به گزارش تور فرانسه، مشکل بی خوابی دارید؟ اگر به توصیه متخصصان طب سنتی عمل کنید، شاید هرگز به قرص های خواب آور احتیاج نداشته باشید. در ادامه با داروهای خواب آور گیاهی آشنا خواهید شد و باید بدانید که داروهای گیاهی راه حلی مناسب برای درمان بی خوابی و ارامش است.

کم خوابی را در خانه درمان کنید

درمان طبیعی کم خوابی

آیا شما سخت می خوابید و خوابتان کم است، برای خواب بهتر می بایست سبک زندگیتان را تغییر دهید. مصرف زیاد کافئین، ورزش کم ، کار شبانه و تماشای تلویزیون در شب باعث کم خوابی می گردد. اگر تغییر سبک زندگی جواب نداد، می توانید از داروها و راههای طبیعی بهره ببرید. در ادامه شما را با بعضی از این داروها آشنا می کنیم.
چای بابونه
هرچند هزاران سال است که افراد برای خواب راحت از چای بابونه استفاده می نمایند، اما امروزه تحقیقات علمی هم این چای را تایید می نمایند. یک تحقیق ژاپنی بیان می نماید که موشهایی که عصاره چای بابونه دریافت نموده بودند، براحتی سایر موشها که داروی بنزودیازپین (یک داروی آرام بخش) مصرف می کردند، بخواب رفتند.

هرچند برای تایید چای بابونه تحقیقات بیشتری احتیاج است، اما آنچه که معلوم است جدای اینکه این چای برای بیشتر افراد مفید و آرامش بخش است، هیچ خطری از طرف آن انسان را تهدید نمیکند. البته افرادیکه به این گیاه حساسیت دارند و باردارند یا شیر می دهند، نباید این چای را مصرف نمایند.

دمنوش رازیانه
دمنوش رازیانه اغلب از دانه های این گیاه تهیه می گردد و فواید مختلفی برای دستگاه گوارش دارد. نوشیدن دمنوش رازیانه قبل از خواب می تواند معده را آرام کند، اشتهای آخر شب را کاهش می دهد و به طور کلی، بدن را آرام می نماید. دمنوش رازیانه به عنوان کاهش دهنده اشتها عمل می نماید و نوشیدن آن، راه خوبی برای جلوگیری از پرخوری آخر شب است. 2
والرین (Valeriana officinalis)
ریشه این گیاه گلدار چند ساله قد بلند خشک می گردد و به عنوان آرام بخش استفاده می گردد. با توجه به مطالعات متعدد، والرین، بومی اروپا و آسیا است و به کاهش زمان مورد احتیاج برای به خواب رفتن یاری می نماید. بعلاوه طول مدت و کیفیت خواب را افزایش می دهد.

در صورت خرید این گیاه به شکل کپسول، توصیه می گردد هر چهار یک بار یا قبل از خواب مصرف گردد. تاثیر این قرص حدود چهار ساعت می باشد. اگر در طول شب بیدار شوید باید قرص دیگری بخورید. بیشتر افراد این مقدار دوز را موثر می دانند.

سعی کنید این قرص را سه هفته مصرف کنید سپس آن را به داروی گیاهی دیگری تغییر دهید زیرا بدن شما به این قرص عادت می نماید. پس از تغییر قرص، پس از دو هفته می توانید به قرص واریان برگردید و این قرص تاثیر قبلی خود را دارد.3

سنبل الطیب
بیشتر از 2000 سال است که سنبل الطیب برای درمان اضطراب و بعنوان آرامبخش مصرف می گردد. آنالیز 16 تحقیق نشان می دهد که سنبل الطیب (والریان) می تواند به افراد برای سریعتر خوابیدن یاری کند. هرچه طول مدت مصرف سنبل الطیب بیشتر باشد اثر آن هم بیشتر می گردد، پس بهتر است برای مدت کوتاهی هر شب آنرا مصرف کنید.

توجه کنید که نباید سنبل الطیب را با داروهای خواب آور مصرف کرد و بعلاوه ممکن است برای بعضی افراد ایجاد اذیت کند. برای آغاز به مصرف آن از مقادیر کم آغاز کنید و کم کم این مقدار را زیاد نمایید. مصرف سنبل الطیب برای دوره چهار تا شش هفته ایمن است.

دمنوش به لیمو
دمنوش به لیمو به کاهش فشار عصبی، استرس و اضطراب یاری می نماید و این بدین معناست که نوشیدن یک فنجان از به لیمو قبل خواب، می تواند راه خوبی برای سد کردن افکار مزاحم باشد.

همان طور که از اسمش پیداست، این دمنوش عطر و طعم مرکباتی دارد. این دمنوش اغلب با ترکیب نعناع تهیه می گردد که آن را به یک نوشیدنی نشاط آور تبدیل می نماید که مجاری تنفسی را پاکسازی می نماید و در نتیجه به خواب بهتر یاری می نماید. 2

سیر
یک عدد زیر را خرد کنید و به یک فنجان شیر بیافزایید و سپس یک چهارم فنجان آب به این ترکیب اضافه کنید و آن را بجوشانید و سپس بنوشید.این درمان هر شب ، چند دقیقه قبل از خواب تکرار کنید.4
گل ساعت (Passiflora incarnata)
علاوه بر این که این گل فوق العاده زیبا است به عنوان ابزاری مناسب برای آرام کردن فکر و آرامش استفاده می گردد. این گل نام خود را از پاپ V در 1605 گرفته است که گل را به عنوان نمادی از مصائب مسیح در نظر گرفته است.

این داروی گیاهی برای مدت زمان بسیار طولانی برای کاهش استرس های روانی استفاده می شده است. از لحاظ تاریخی این دارو برای خوابیدن و رفع نماینده استرس استفاده می گردد.

ترکیب شیمیایی این گیاه چیزی کمتر از ماده ای شگفت انگیز نیست. مطالعات علمی نشان می دهد این گیاه خواص آرام بخشی دارد به خصوص زمانی که با سایر گیاهان ترکیب می گردد. این گیاه غنی از فلاون، آلکالوئیدها و coumarins می باشد. که خواص بازدارنده انتقال دهنده عصبی دارد و نقش مهمی در تنظیم تحریک پذیری و حجم عضلانی ایفا می نماید.

این گیاه برای بچه ها و افراد سالم خطری ندارد و میتوان آن را به شکل شربت مصرف نمود. بین 30 و 60 قطره قبل از خواب و یا هر زمان دیگری که احتیاج به استراحت دارید، مناسب است.3

عناب
به مقدار یک مشت از عناب را درون دو تا سه فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه بنوشید.شما می توانید این ترکیب را سرد و یا داغ، به طور دلخواه مصرف کنید.

اندازه اضافی آن را می توانید درون یخچال نگهداری کنید و هر روز یک یا دو فنجان از این نوشیدنی را میل کنید. 4

توصیه هایی برای بهتر خوابیدن

قبل از استفاده از دارو پزشکان توصیه می نمایند، که شما راههای زیر را برای بهتر خوابیدن انتخاب کنید:

در محیط آرام و کم نور بخوابید. از چشم بند و گوشبند موقع خواب بهره ببرید.

از دوساعت قبل از خواب از وعده های غذایی سنگین بپرهیزید.

از 4 تا 6 ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین(چای یا قهوه) اجتناب کنید.

ورزش های منظم مثل پیاده روی به شما یاری می نماید تا هورمون های استرس زا را کاهش دهید و بهتر بخوابید. البته درصورتیکه دوساعت مانده به خواب آغاز به ورزش نمایید، خواب برای شما سخت تر هم می گردد.

بعد از ظهرها زیاد نخوابید.

اطمینان حاصل کنید که اتاق شما تهویه و دمای مناسبی دارد.

راههای آرامش بخش مثل مدیتیشن را قبل از خواب امتحان کنید.2

پینوشتها

1.www.rastineh.com

2.www.beytoote.com

3.majalesalamat.com

4.www.namnak.com

منبع: راسخون
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1387

به "کم خوابی را در خانه درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم خوابی را در خانه درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید